Polaris 2016

Jimmy_91

Välkänd medlem
23 nov 2008
227
0
16
Det hjälpte att spänna mattan för mig. Tänkte även höra om nån har nån aning, kompisen har också en switchback assault 800 -16 som viner/rasslar när man ger mycket gas. Typ under styret, lite svårt att lokalisera vars ljudet kommer ifrån. Vad skulle det kunna vara som låter?
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Det hjälpte att spänna mattan för mig. Tänkte även höra om nån har nån aning, kompisen har också en switchback assault 800 -16 som viner/rasslar när man ger mycket gas. Typ under styret, lite svårt att lokalisera vars ljudet kommer ifrån. Vad skulle det kunna vara som låter?
Kanske är som på min att mattan går snett. Dem kan unte justera detta heller och min smäller rätt ordentligt på vänster sida ibland.
 

Jimmy_91

Välkänd medlem
23 nov 2008
227
0
16
Kanske är som på min att mattan går snett. Dem kan unte justera detta heller och min smäller rätt ordentligt på vänster sida ibland.
Okej ska be han kolla mattan. Men hans smäller inte hårt, man hör bara något vinande/rasslande ljud från den. Så det kanske inte är samma fel då iomed att det inte smäller för han.
Men det är ju proride chassiet på den så det borde väl gå att åtgärda isåfall tänkte att det chassiet har ju funnit några år nu.

Jag själv hade för lös matta och då kuggade den över ibland men efter att jag spände den så blev det bra.
 

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Okej ska be han kolla mattan. Men hans smäller inte hårt, man hör bara något vinande/rasslande ljud från den. Så det kanske inte är samma fel då iomed att det inte smäller för han.
Men det är ju proride chassiet på den så det borde väl gå att åtgärda isåfall tänkte att det chassiet har ju funnit några år nu.

Jag själv hade för lös matta och då kuggade den över ibland men efter att jag spände den så blev det bra.
Smäller bara till ibland annars viner min med. ja fast dem vet ju inte varför den går snett så gissar det kan nog finnas fler där ute med liknande. Bara kolla. Går den snett prova vänd mattan.
Tror man skulle köpt en -15 kanske eller väntat 1-3år innan man köpte den "nya" modellen....
 

Jimmy_91

Välkänd medlem
23 nov 2008
227
0
16
Smäller bara till ibland annars viner min med. ja fast dem vet ju inte varför den går snett så gissar det kan nog finnas fler där ute med liknande. Bara kolla. Går den snett prova vänd mattan.
Tror man skulle köpt en -15 kanske eller väntat 1-3år innan man köpte den "nya" modellen....
Du har inte axys chassit? för den har väl haft problem med mattan men har aldrig hört att proride chassit som har funnit i flera år har haft det problemet.

Dom får väl kolla upp det hos återförsäljaren om han inte hittar felet själv.

Brukar alltid vara barnsjukdomar med första årgången. 1 av anledningarna varför jag själv valde switchback -16 med proride chassit istället för nån annan modell med axys chassit. Plus att jag gillade switchbacken också rätt längd och sånt.
 

daniellinder

Välkänd medlem
26 nov 2015
158
4
18
Luleå
Någon mer som haft problem med att halvlyse blinkar och slocknar till och från vid va 5000varv? Pro rmk 800 2016
Min gör likadant... ca 47 mil körda.
Kör med hellyse konstant istället.


Service 24:e, får se om dom hittar felet eller egentligen felen.
Min skoter varvar ej över 8100. Oftast ligger den kring 8000.
 
Last edited:
J

Jona$

Nån som är sugen på en Alt impact 36" framvagn. Har ett extra på väg.
 
J

Jona$

Kan notera att den kommer finnas i min ägo i slutet av veckan och kan då meddela pris.
 

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
Smäller bara till ibland annars viner min med. ja fast dem vet ju inte varför den går snett så gissar det kan nog finnas fler där ute med liknande. Bara kolla. Går den snett prova vänd mattan.
Tror man skulle köpt en -15 kanske eller väntat 1-3år innan man köpte den "nya" modellen....
Jag har en -15 rmk assault, den small till och "låste" sig ibland, första gången redan på första milen. Kollade lite snabbt och tänkte inte mer pÅ det. Sen hände det 2ggr till så jag palla upp skotern, och mycke riktigt mattna gick riktigt snett. Rätade upp mattan och hittills har det funkat.

Ang vinandet har jag samma ljud. Tror det kan vara bromsskivan, står tom i användarboken att bromsskivan kan avge ett vinande ljud
 
J

Jona$

svar ja på båda, bästa kitet på marknaden, bör även följa med extra kulleder som jag beställde, kolla in alt impacts sida. priset bör landa en bit upp , men bättre finns inte :) kommer montera ett kit på min egen maskin på to om jobbet inte tar all tid.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Jona$ hur många undre kulleder köpte du? Jag har använt upp bägge mina till undre! Tänkte om man kund få köpa nå reservare av dig :)

Ska in på laitis lite andra affärer å kik om man int kan få tag i leder här i sverige också.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.131
959
113
Stora Blåsjön
Jona$ hur många undre kulleder köpte du? Jag har använt upp bägge mina till undre! Tänkte om man kund få köpa nå reservare av dig :)

Ska in på laitis lite andra affärer å kik om man int kan få tag i leder här i sverige också.
Det duger nog inte med vilka kulleder som hellst, då dom verkligen såg ut att vara i det vekaste laget.
Har en länk med bra kulleder till rimligt pris som jag kan skicka, dock är det från england. Men bra priser och riktigt god kvalite.
 

Wiqtor

Medlem
3 dec 2014
16
0
1
Malå
Har 48 mil på mätaren och hittills har jag haft de här problemen:

1. Startmotorn hakade upp sig efter typ 7 starter. Den gick fast jag vred av och drog ut nyckeln.
2. Smällar och hugg från drivaxeln, försvann när jag spännde mattan.
3. Rasslande och vinande ljud från bromsen. Prova peta på bromsklossen så kan ni känna hur jävla löst den sitter.
4. När man kör i djupsnö så det sprutar snö över huven så kommer hälften in genom hålen i huven under lysena. Det packas fullt med snö runt oljebehållaren som sen smälter och rinner ner på variatorn. Inte bara en gång jag har hållit på att flyga över styret.
5. Släckt 2 stift.
6. Nästan tappat ett boggiehjul. Upptäcktes precis innan bulten hade rallat lös helt.

Säkert något mer men kommer inte på nått just nu..

Någon fler som ibland måste hålla lite gas för att den ska starta när den är varm?