Ski-Doo 2017

Kallgarden259

Medlem
2 okt 2015
10
0
1
Ekerö
Med bilden på deras Instagram och Facebook är det väl i princip klart att det är den på bilden som snurrar runt. Jag tycker den ser riktigt rå ut!
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Med bilden på deras Instagram och Facebook är det väl i princip klart att det är den på bilden som snurrar runt. Jag tycker den ser riktigt rå ut!

Såg åxå den på Fisbok , speceillt bilden frammifrån påminde mycket om dem som snurrat runt på nätet dem senaste 2 dagar.Tyvärr. Ful som stryk, men man kommer vänja sig med dem åxå.. 850 E-tec kommer bli så satans grym säkert. Hoppas dock dem fixat flytande variator och lite högre tillslagsvarv så blir det säkert perfekt.
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Summiten å den gul/svarta maskinen e 2 olika skotrar iaf, den gula skulle ja tro e nån 4taktshistoria då den ser mycket klumpigare å bredare ut i plasten. Titta bara på nosarna så skiljer det en el del i utseende, summiten är mer spetsformad medans den gula e mer "smackat in i en vägg"

Mycket riktigt, mer säger jag inte ;)
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
[video=youtube;9dZZvfFGoqU]http://www.youtube.com/watch?v=9dZZvfFGoqU[/video]
 

Gbr

Välkänd medlem
11 aug 2004
1.137
4
38
Örnsköldsvik
Firnt! Men underhållsfri variator, känner mig lite skeptiskt... Kommer garanterat funka super med underhållsfritt är en tolkningsfråga.

Vevaxel ser fin ut! Bra tänk och verkar vara service vänlig om/när det rasar.

Vill dock inte va försökskanin på denna 850.

Sen är det lite roligt när dem säger att det är 10hk mer och säger att det är 165hk nu. Var det inte 164,3hk i 800 etec dem gick ut med då när det kom? :bigsmile:

Extra spridarna är ingen nackdel vid trimning :bigsmile:

Måtte "gamla" 800 etec komma i tundra extreme nu! :blink:
 
Last edited:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.215
1.051
113
Stora Blåsjön
Gillar verkligen tänket med vevaxeln! Lite roligt dock att dom delvis har gått tillbaks till oldtec insprut, men bra för trimmarna :)
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Ser ju onekligen grymt intressant ut! Men vill man vara försökskanin på första gen av denna motor?
Blir intressant att se helheten på nya summiten, det får avgöra om det blir nyköp eller inte. :D
Sugen blir man ju iaf.
 

Gbr

Välkänd medlem
11 aug 2004
1.137
4
38
Örnsköldsvik
Gillar verkligen tänket med vevaxeln! Lite roligt dock att dom delvis har gått tillbaks till oldtec insprut, men bra för trimmarna :)
Har nog med att EPA utsläppskrav är som hårdast på låg och mellanvarv? Då kan man ha extra std spridare i insuget. Sen är det ett vinstdrivande företag som gör allt för att tjäna pengar, billigare att sätta extraspridare än att behöva göra om hela bränslesystemet? Eller hinner soppan inte blandas tillräckligt med luften när det sprutas in i toppen vid höga varv?


Dock lär man endast kunna styra extra spridarna med en enklare box typ powercommander :eek:hwell:
 
Last edited:

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Firnt! Men underhållsfri variator, känner mig lite skeptiskt... Kommer garanterat funka super med underhållsfritt är en tolkningsfråga.

Vevaxel ser fin ut! Bra tänk och verkar vara service vänlig om/när det rasar.

Vill dock inte va försökskanin på denna 850.

Sen är det lite roligt när dem säger att det är 10hk mer och säger att det är 165hk nu. Var det inte 164,3hk i 800 etec dem gick ut med då när det kom? :bigsmile:

Extra spridarna är ingen nackdel vid trimning :bigsmile:

Måtte "gamla" 800 etec komma i tundra extreme nu! :blink:
Whatt? Har det censurerats eller tagits bort något inlägg med info om motorn?
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
snurran verkar ju rolig, hoppas dom fått bort den där segheten som finns i 800:an och 600:an. men däremot ser den klumpig ut runt kåporna, men hoppas de bara är så det ser ut, för annars lär det ju ta i mycket vid skråkörning
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Det roligaste blir att se vad priset hamnar på , Säkert 160+ ......

Men en 850 E-tec kommer vara grym!! Får se om Jag bokar en eller om Jag väntar.
 

Rubbes

Välkänd medlem
25 sept 2013
242
7
18
165 hk? Var ju 166 hk innan.......trodde på 180 hk när de liks höll på. Med tanke på rotax 800 problemen så har man svårt att tro att denna ska 850 ska vara fläckfri men roligt att de förnyar sig. Hoppas att denna motor håller
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Fattade som att extraspridarna i insuget bara var för att få snabbare gasrespons och att de bara pytsar på extra bränsle när man gör hastiga gasrörelser. Alltså att de inte aktiva när insprutningen hunnit ikapp. Men jag såg bara reklamfilmen en gång så jag kan ha fattat fel.
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
165 hk? Var ju 166 hk innan.......trodde på 180 hk när de liks höll på. Med tanke på rotax 800 problemen så har man svårt att tro att denna ska 850 ska vara fläckfri men roligt att de förnyar sig. Hoppas att denna motor håller
Sen när har e tec haft 166hk?