Ski-Doo 2017

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Xlimit.se har dessa vikter. Pris vet jag ej :)
Fick svar av dem på facebook att priset inte var riktigt spikat än men som de såg ut nu kommer de att erbjuda flera olika paket med tre olika vikter, minsta förslagsvis mellan 1g och 4,5g för 460:-
 
Last edited:

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
3 gram extra i primären och fortfarande 8000-8100. Imorgon blir det 4,5g för att testa. Matar så fruktansvärt nu :eyebrows:
 

Gripenful

Ny medlem
15 jan 2017
2
0
1
Var ute på första turen idag med nya 850. Ville testa helt original innan man gör något.. blir det bättre Med att ta bort krängningshämmarna? Någon som jämfört kanske?
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Jag kör utan hämmare, ännu mer lättbruten :)
Blade DS skidorna är nog bästa uppgraderingen hittills. 100% bättre än org!
 

JOS

Välkänd medlem
8 jan 2006
539
11
18
Gävle
Kör med den snabbkopplar länken så man välja enkelt. Känner att jag vill ha bättre dämpare med den urkopplad, men i snön blir den otroligt smidig.
6 gram!?! Wow det var inte lite! Tänkte vänta tills inkörning är klar innan jag viktar på, men det är nog bara att ösa på alltså. Frågan är bara vart man får tag i brickor å bultar, Goodwin hsr i usa, men vore ju bättre här hemma, xlimit har inga priser eller nåt ser det ut som.
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Någon mer som mailat xlimit men inte får något svar? Jag hade velat få tag i en uppsättning med vikter
 

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Jag kör utan hämmare, ännu mer lättbruten :)
Blade DS skidorna är nog bästa uppgraderingen hittills. 100% bättre än org!
Det är inte så att ta bort krängarn blev en följd av att du satte dit svårbrutna bladeskidor. Bladeskidan är bra för gubbkörning men att bryta runt med så flyter den för bra. Är jag själv som anser detta?
 

mr.summit

Välkänd medlem
12 jun 2009
210
0
18
Malung
Samma för mig, mailade om vikter och t-motion limiter men inget svar än så länge.
Vi var på körning under helgen och hade inte möjlighet att kunna svara alla, vi tror att alla ska vara svarade nu! Annars får ni mejla igen om det fastnat i något filter hos vår leverantör av e-posten.
Grymt rolig maskin!!
 

LinusRad

Ny medlem
16 jan 2017
2
0
1
Umeå
Tjena,
Jag har kört drygt 11 mil med min 850 och den fungerar väldigt bra enligt min mening. Dock har det uppkommit ett frågetecken för mig och min kompis som äger en likadan. Det ska sägas att de är köpt av olika handlare. Det uppstår ett ”tjudljud” från maskinerna i det att man varvat upp maskinen och sedan släpper gasen och den går tillbaka till tomgång. Alltså, just när den går tillbaka till tomgång avger den ett tjutljud, typ som ljus fis från någon som är lite trång i russinrondellen.

Är det någon fler som har upplevt detta, eller har en möjlig förklaring?