Ski-Doo 2017

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Det är inte så att ta bort krängarn blev en följd av att du satte dit svårbrutna bladeskidor. Bladeskidan är bra för gubbkörning men att bryta runt med så flyter den för bra. Är jag själv som anser detta?


Nej. Krängarn åkte av innan, den passar för gubbkörning ;) Polaren kommer köpa blade nu efter helgen med, pilotskidan är riktigt otrevlig och nervös.
 

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Nej. Krängarn åkte av innan, den passar för gubbkörning ;) Polaren kommer köpa blade nu efter helgen med, pilotskidan är riktigt otrevlig och nervös.
He he, bra svarat! Smaken är som baken, har alltid trivts med ds2 och ds3 tillsammans med krängaren med undantag för körning i nedförsbacke.
 

JOS

Välkänd medlem
8 jan 2006
539
11
18
Gävle
Tycker DS3 är helt ok, DS2 är ju så mjuk att man böjer den på mitten vid tung snö. Skidor är lika individuellt som val av fjädrings uppsättning....inget är fel.
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Detta fick jag av xlimit 1. Tre vikter 1g, 1,5g och 2g =460 Sek
2. Tre vikter 3g, 4,5g och 6g =460 sek
3. Sju vikter 1g, 1,5g, 2g, 3g, 4,5g, 6g, och 7,5g =850 sek
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Är väl egentligen BRP som skall fixa detta, inte ÅF.
Nja, ÅF fixar problemet och ser sedan till att sedan få betalt/delar av BRP. BRP kommer knappast hem till en och skruvar i nya vikter.. det är ÅF som sålt maskinen och då är det ÅF:ens problem att fixa så maskinen fungerar, sen om denne får betalt eller ej är inte kundens problem.
 

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Ett tips kör bromsrengöring på allt i och runt variatorerna innan skotern körs en meter. Annars kommer förmodligen rem Nr1 att bli impregnerad med konserveringsolja. Min maskin hade all olja kvar så handlaren hade inte gjort rent.
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.859
104
63
Skellefteå
Ett tips kör bromsrengöring på allt i och runt variatorerna innan skotern körs en meter. Annars kommer förmodligen rem Nr1 att bli impregnerad med konserveringsolja. Min maskin hade all olja kvar så handlaren hade inte gjort rent.
Är det bara Ski-Doo som dränker sitt motorutrymme med olja? Har aldrig hört andra märken klaga på det fenomenet??
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Är det bara Ski-Doo som dränker sitt motorutrymme med olja? Har aldrig hört andra märken klaga på det fenomenet??
Skidoo kör nog mest med olja, känns väldigt tydligt på lukten när dom är nya och körs, men det är även lite på polarisarna också fast bara på variatorerna, men det är ju något som ÅF ska tvätta bort vid leveransservice...
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Skidoo kör nog mest med olja, känns väldigt tydligt på lukten när dom är nya och körs, men det är även lite på polarisarna också fast bara på variatorerna, men det är ju något som ÅF ska tvätta bort vid leveransservice...
Enligt min ÅF så kommer inte polaris ens med en gnutta olja på sig. Hurvida det är sant eller ej vet jag ej. Men jag anser han har rätt bra koll iaf.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Dom som monterat vikter. Ramlar nåt ut då jag skruvar ut mässingskruven eller är det bara ta bort och skruva dit?