Är det någon mer som upplever ett fladdrande ljud från tunneln? Det låter som att kammarna slår i nånting men det gör dom inte vad jag kan se, hör det bara då jag kör sakta på hård led. Är inte pga isbildning heller då den låter så direkt när jag kört ut ur garaget.
Har för övrigt kollat med åf om övervarvningen och enligt dom så jobbar brp på att lösa problemet. Däremot fick jag veta att varvräknaren visar 200 rpm högre än vad den verkligen varvar och att toppvarvet ska vara 8050, inte 7900 som dom sagt tidigare.
jag upplever precis samma på min -16 XM.. blir spännande att höra om ngn hittat vad som låter.Är det någon mer som upplever ett fladdrande ljud från tunneln? Det låter som att kammarna slår i nånting men det gör dom inte vad jag kan se, hör det bara då jag kör sakta på hård led. Är inte pga isbildning heller då den låter så direkt när jag kört ut ur garaget.
Har för övrigt kollat med åf om övervarvningen och enligt dom så jobbar brp på att lösa problemet. Däremot fick jag veta att varvräknaren visar 200 rpm högre än vad den verkligen varvar och att toppvarvet ska vara 8050, inte 7900 som dom sagt tidigare.
Det är exakt det ljudet jag har också, tänkte först att det var kuggluckorna som snärtade över bak-kanten på slidesen. Men jag är inne på att det är kammarna mot marken. I mitt fall så är det inget ljud i lössnö, och inget vid hårt gaspådrag, när det spinner. Så antingen kammarna som jag är inne på, eller så är det så att mattan naturligt "rappar" när den löper över t.ex främre boggie-infästningen mot bandtunneln och vid hårt gaspådrag så vill mattan lyfta över. Men då borde det ju låta även i djup snö.https://youtu.be/h_wfYdrG9hU
Så låter min iallafall, har funderat på om det kan vara så enkelt att det låter så när kammarna tar i backen...men nja osäker
Finns några i nordamerika med havererad vattenpump.Idag var det dags, lät som att någon körde en lufthammare i motorn strax innan molnet av glykol lukt bekräftade vad mina öron hörde, generalhaveriet är ett faktum. Någon som läst någonstans om liknande haveri? Ska in till ÅF på måndag å se vad det kan vara för spännande.
Summit 850 gäller detta
Under sommaren.När ska 850 in på första service?