Kan lämna lite input från min, än så länge bara 50 mil på mätaren men efter 2 dagars körning.
Legat i 50-80 längs leden en del och lite bus mot slutet, en hel del puder och temperaturen har legat på -5 till -10 och höjd på 700-1300 meter.
Inga remproblem alls, jäkligt rapp - helt fantastisk. Lyckats rädda mig en gång hittills då jag missbedömnde 2 meter hög drivsnö ned i en Bäck - jäklar vad 3" kammar har grepp!
Drar ingen olja i stort sett än så länge, och drack 1.48 första tanken och 1.42 andra. Notera att 49 Rangern med 600 Etec drog ganska precis 1.4 vid inkörning också, och hamnade runt 1.15-1.25 vid ledkörning efter.
Bästa jäkla maskinen jag kört, känns som att ha en spark i luften och styra. Samma sak att kasta runt i puder, otroligt lätt maskin.
Det har nog med att vikten är centrerad och balanserad
Ett fel har jag dock, min höjdmätare visar 200m för högt jämt, men det har knappast med brps kvalitet att göra.
Mötte en Mxz 850 på led mitt i snöstormen som rådde så nog finns de alltid, men det är beroendeframkallande att ha en längre maskin och få ned allt vridet maskinen har.
Apropå variatorsetup, läste jag något om att digitala varvtalsmätaren visar 200 varv för mycket. Säkert värt att ha i åtanke