Varför kommer aldrig 600 skotrarna med värsta dämparna? Gäller ju Både Lynx & Skidoo.
Cykel pumpar på 600 cc skotrarna medans 800 / 850 alltid har värre dämpare.
En xterrain med värsta 46orna vore ju en dröm maskin med 600R motorn och skulle sälja enormt!
Prisskillnaden mellan en 600RE och en 850RE skulle nog inte bli så stor är jag rädd.
Och om skillnaden är liten så är det väl på det viset att de flesta som ändå tänker lägga ut den sortens pengar går på 850n, vilket gör att dom väljer att ha 600 som budgetalternativ och 850 som premium.
Köp en Xterrain 600 och jaga ihop en uppsättning gamla RS-, el RE-dämpare. Bör du kunna få ihop för några tusingar.
(om nu främre boggidämpare från en RS/RE passar DS-framsvingen villsäga, det vet jag inte)
Jag har en uppsättning RS-dämpare, (inte till salu) som hänger på garageväggen så jag funderade faktiskt i de banorna ett tag men det visade sig att jag var för barnslig för att köpa en 600 och gick på en BD 850 3900RE istället.
Sen så har det inte varit helt ovanligt att cykelpumpsdämparna, och särskilt på Doo, har varit de som varit bäst kalibrerade från fabrik. Jag begriper inte att dom ens ids ha en egen dämparuppsättning för X-modellerna, (som inte funkar ett uns bättre än standarduppsättningen förutom att dom är renoveringsbara). Summit-X borde få samma dämperi som FR och så kan SP vara "budget".