Har du nån bild på boggien sen du flyttat den ?
Har du nån bild på hur den är flyttad i boggien dom nya hålen ?Hej
Jag lovade återkomma då jag provkört min Ranger 49, så ni vet hur den blev.
Körde en timme igår för att utvärdera. Tyvärr bara 15cm snö här i Boden på lederna, djupsnötest får kvarstå till vintern.
Om jag i ett tidigt skede var nöjd till 30% med maskinen, så är jag i dagsläget 85% nöjd. Så ändringarna är verkligen ett stort steg på vägen.
+Maskinen går faktiskt att smyga med, även om den är känslig på gasen, med det får man nog acceptera och lära sig. HELT klart OK i alla fall.
+Balansen i maskinen är klart mer ”förutsägbar”, den ”sitter” bättre mot marken. Men som sagt, endast testat på led hittills.
+Dom har INTE slöat ner motorn, det är ett jävla skjut i motorn när man trycker på, skidorna släpper en aning från underlaget vilket jag tycker är bra om man ska ”lyfta” fronten över nå skit i skogen.
-Backshiften då man släpper gasen är rätt kraftig, kanske rätt vanligt på nya motorer. Vet inte om det går att åtgärda, men det är vad jag upplever. Man kanske vänjer sig.
-Framdämparna är sjukt dåliga, fast det visste vi ju redan. Hittar jag Fox Float jag kan få köpa till rätt peng kommer jag nog byta direkt.
Summering: Jag kommer ge maskinen en rejäl chans i vinter. Kommer rekommendera alla som haft problem att utföra dessa uppdateringar.