Har provat lite mer ikväll, grannaran måste nog tycka man är dum i huvudet som står och gasar med skotern mitt i sommaren
Har provat mindre lågfartsmunstycken och det blev något bättre, gick från 55 till 48 och nu är skruven ute 1 varv och bra tomgång och bra respons precis innan man når 3-4000 varven, sen efter det så går den fint. Så jag har nog hittat rätt med lågfartsmunstycket, förut var de utskruvade ca 2.5varv med 55orna. Så det blir nog bra så man har lite marginal när det blir kallare.
Provade även att knacka ihop stiften till 0.25mm och då gick den till 7500varv, så det saknas helt klart effekt i tändsystemet, ska se om man kan koppla om statorn utan att förstöra den annars så lindar jag om den andra jag har. Ska nog sikta på att linda på 3st poler och ca 10ohm, då borde den ha gnista vid start och full gas.
En helt offtopic grej ang matarspolar, de som har eller haft en honda cr500 vet hur jävlig de kan vara att starta, man måste få till en perfekt kick, för att få bra snurr på motorn. Seriekoppla en till matarspole så blir dom som en 250 att starta, synd man fixade det innan man sålde den
Har provat mindre lågfartsmunstycken och det blev något bättre, gick från 55 till 48 och nu är skruven ute 1 varv och bra tomgång och bra respons precis innan man når 3-4000 varven, sen efter det så går den fint. Så jag har nog hittat rätt med lågfartsmunstycket, förut var de utskruvade ca 2.5varv med 55orna. Så det blir nog bra så man har lite marginal när det blir kallare.
- Har aven provat dina tips boost, flotörhöjden har jag justerat de förut så den inte flödar. Sen blir vinkeln på förgasarna rätt när man skjutsar svärmor. Har även provat att vicka ner förgasarna så de är helt vågräta.
- 2st av dom är tyvärr snopro/spi så de är riktigt mjuka när dom är bensinfuktiga, jäkla skitgrejor, men de följde med motorn... sen det andra är original säkert minst 30 år gammalt, rätt hård men ändå helt sprickfritt.
Provade även att knacka ihop stiften till 0.25mm och då gick den till 7500varv, så det saknas helt klart effekt i tändsystemet, ska se om man kan koppla om statorn utan att förstöra den annars så lindar jag om den andra jag har. Ska nog sikta på att linda på 3st poler och ca 10ohm, då borde den ha gnista vid start och full gas.
En helt offtopic grej ang matarspolar, de som har eller haft en honda cr500 vet hur jävlig de kan vara att starta, man måste få till en perfekt kick, för att få bra snurr på motorn. Seriekoppla en till matarspole så blir dom som en 250 att starta, synd man fixade det innan man sålde den