???:hmmmm:Men är mera intresserad av VEVEN..
1. Hur kollar jag om den är sne/krokig..?
Även hur jag kollar upp lagrena..?
Allt glider ju runt lätt o så, men de får ju bara diffa några mm...:hmmmm2:
Att rikta veven kostar inte så mycket, ca 500:-
Däremot så kan lagren vara riktigt dyra.
Jag bytte på en V-max 600 XTC och där kostade ett lager 2400:-:bawling:
Lät dyrt för 2400:- ÅF kasnke gjorde en rejäl vinst där!
Nja, då är det nog inte samma lager vi pratar om.
Det var de två yttersta lagren på vevaxeln, variatorsidan.
De kostar nu 123 $/st i USA. Detta var 2004 så dollarkursen var ju annorlunda då. Jag minns att det inte var någon större vinst att importera.
Handlaren lyckades i alla fall fixa fram ersättningslager för ca 1800:-
Nu ska vi ta det lugnt här. Ta en bild och skicka in, har sett många med svart topp.jo så kan det nog vara eftersom jag endast har sett 3 nu då.
Då har du sett många kokade Yammor!Nu ska vi ta det lugnt här. Ta en bild och skicka in, har sett många med svart topp.
Köp ALDRIG lager av ÅF, snordyrt.
Hmm, man ser ganska tydligt om den har kokat eller inte. Så nej, det är inte det.Då har du sett många kokade Yammor!
Sen skulle jag köpa lager skulle jag köpa från USA!
Haha, men nu snackar vi redtop motorn, vipern samt SRX har en helt annan motor du!Hmm, man ser ganska tydligt om den har kokat eller inte. Så nej, det är inte det.
Går dom inte lacka överhuvudtaget?
Jag kanske vimlar bort mig bland viperns svarta topp....
Jag ska inte rikta min vev, vars har du hört det?Max_K, folke i gällivare.. varför ska du rikta veven din?.
Jodå, jag vet att det är annan motor i dessa, men jag skulle ändå kunna blanda ihop färgen på toppen då just viperns är svart.Haha, men nu snackar vi redtop motorn, vipern samt SRX har en helt annan motor du!
Och om du vill veta sitter RedTop motorn i
Sx/V-max '97-->'99 700
Sxr 600 '00-->02
V-max 600 '98-->99
Sxr 700 '00-->01
MM 600/700 '97-->02
Sen finns du ju kanske en o annan som har lackat dom, men det syns skillnad om dom är lackad svart eller kokade!
Jag har bilder på första sidan..Jodå, jag vet att det är annan motor i dessa, men jag skulle ändå kunna blanda ihop färgen på toppen då just viperns är svart.
Var väl lite det jag var inne på, att man skulle se skillnad, var även därför jag tyckte att han skulle slänga in en bild...
Nåväl...
Suck...Jag har bilder på första sidan..