Seriöst, 200kg är ingen vikt enligt mig på en såpass fin o välbalanserad skoter, hellre det då än 180kg vek plåt som viker sig hela tiden...
Nu berättar du ju iofs inte hur du har kört men jag skulle ALDRIG godkänna att man ska börja byta chassidetaljer efter 70 mil.vet inte om jag håller med.. xpn är en lätt och välbalanserad skoter som är underbar att hoppa med mm.
jag har iof bara kört 70mil med min och bytt en a-arm och gjort om för 4 vändhjul.
Jo, men då är det inga originalstål skulle jag tro. Vet att många eftermarknadsstål har en 90 gradig kant längst fram som hakar fast i allt möjligt. Med min gama skoter kunde jag inte köra upp på släpet, blev tvärnit när stålen tog i. Men det var lätt att fasa av med slipmaskin.Det behöver inte vara nån jätte kraftig smäll för att kröka en a-arm. Har du otur och kör snett upp på en tåg räls och har nya styrstål så kan de haka tag så att du kröker a-armen. Vet en som gjort de på sin skoter..kommer inte ihåg vilken skoter de var.
ne du jag tror aldrig BRP kommer gå över 200 igen på en 600.Detta verkar tyvärr vara myntets baksida då det gäller "banta bort så mycket vikt som möjligt"-hysterin. Det blir som att gå över ån efter vatten.....tillverkarna borrar å filar bort så mycket som möjligt för att få ner vikten...å istället kommer det ut eftermarknadsgrejer som är tänkta att styva upp och förstärka grejerna.
Nä jag tror tillverkarna inom några år är tillbaka på strax över 200 kilo för de lättaste modellerna. Inser de inte själva hur pass "veka" grejerna blivit kan man ju hopppas kunderna lär sig att låg vikt inte alltid för goda ting med sig.
Har du artnr på den här förstärkningen? Hur ser den ut? Kanske du kan lägga in en bild på den.den där är inte den som jag lagt på min RS.
fråga på din lokala ÅF efter lynx RS förstärkningen till Nedre a armarna så kan dom kolla upp vilken det är.
den kostar inte mer än 350kr. inte som den som är på pdsab.
Har du artnr på den här förstärkningen? Hur ser den ut? Kanske du kan lägga in en bild på den.
Hej, nä jag har inte testat någon RS-modell men jag kan tänka mig att fart/körupplevelsen är skapligt total pga att den är lätt och välbalanserad.ne du jag tror aldrig BRP kommer gå över 200 igen på en 600.
och antar att du aldrig kört en RS maskin.
visst kommer det ut en massa eftermarknads saker men det gör det ju fast saker håller.
och bara för att skotern är tung betyder det inte att det håller.
se bara på nytro. korta maskinerna ska ju byta ut hela framvagnen iprincip då den är för vek. och vad väger den skotern? 250 ?
se till RS som väger 218 tjänstevikt där kommer det ut 1 förstärkning istället så det verkligen ska hålla.
så vikten har verkligen inget med det att göra.
spelar ingen roll om du kör yama polaris lynx ski doo arctic alla som har A-armar är lätta att kröka om man tex kör på en sten eller nått.
det går inte att komma ifrån när det gäller a armar.
ALLA skotrar har sina svagpunkter och det håller nog alla med om.
sen när du skriver att det inte ger goda ting förstår inte hur du menar.
jag kör med denna skoter jag har nu och fullkommligt älskar att den är så enormt lätt. och inte är det nått mer som pajjar på denna jämnfört med på min gamla lynx med tjänstevikt på 267kg eller min gamla 440 rev.
Klart du ska åka polarisMan sitter och drömmer om en ny Ski Doo Summit osv..
Är dom så vek i framvagnen?
Ska man kika efter Polaris istället?