Hehe jadu kan ju fråga "metoisse" (stavning) själv han finns här på forumet!
Jag står nog upp 95% av min körning (så länge de inte är på isen jag kör, vilket är YTERST sällan)..
För vem fan kan sitta ner efter leden, då har du ju ingen rygg kvar! :hmmmm2:
Det denna person skulle ha gjort var att flytta fram hela styrstången en bit för som det är nu med denna stryhöjare så blir styret ca 20cm längre bak. Man kan inte bara vinkla fram höjaren heller för då blir det verkligen mupp att styra.http://www.***********/vi/19790558.htm?ca=1_6_s&last=1
Styrhöjare fungerar ju på vissa skotrar men som på denna om du sitter ner har du ju nästan armarna rakt upp, ser bara konstigt ut och kan ju inte vara lätt och köra. Vem vill stå upp i flera mil
Tror faktiskt den killen är 190 - 195 ungefär....Det denna person skulle ha gjort var att flytta fram hela styrstången en bit för som det är nu med denna stryhöjare så blir styret ca 20cm längre bak. Man kan inte bara vinkla fram höjaren heller för då blir det verkligen mupp att styra.
Själv kör jag med styrsänkare , iockförsig blir höjden samma som orginal men jag har ett annat styre än orginal.
Skruva lös styret och pröva hur det bli om du står upp och håller den höjd du känner är bra, ser du även om kablar osv räcker.Skulle vila testa en lika maskin som man själv har med höjare
Trist&köpa skiten&sen känns det åt helvete 8)
Ja på dom nyare skotrarna så är ju styret högt redan från fabrik, jag behövde bara höja styret på min med en 2" höjare, nu är den alldeles perfekt. Jag är 186cm lång förövrigt.Kör man på led känns inte behovet av styrhöjare så stort men när du verkligen behöver styra skotern med millimeterprecision i pudret vill du inte sitta och köra med styre a'la Gustav 80
På nyare skotrar är körställningen däremot mer anpassad efter den här typen av körning och på en 09:as crossover/mountain skulle jag inte tänka mig att höja styret alls.
Jomen jag har läst att man blir upptill 73,4 % bättre förare av ett slednecks ställ. Desto dyrare desto bättre!!! Om man tex köper en Red-Bull hjälm så visar en studie att det blir lättare att göra backflip! Skor är en annan OTROLIGT viktig detalj. Om man har Powerskor så kan man INTE vara bra på sportig skoterkörning. En bra sko är en stel, kall sko med fräcka dekaler (förslagvis Flames eller fräcka dödskallar)Helt klart att många skaffar styrhöjjare av den anledningen också!
det är hysteri. det håller jag med om.
även den där klädeshysterin. alla ska ha en outfit till sin skoter, brp eller whatever. så klart dom skaffar det av "coolhet"
men tar man upp sånt här så blir folk bara förbannade:aetsch:
Ser i flertalet annonser hur folk skriver att dom har styrhöjare på sina skotrar dom ska sälja. Själv tycker jag det är skitfult med styrhöjare. Sen har jag aldrig förstått vitsen med det, är det så att dagens ungdom är för svaga av allt datorspelande så att dom måste ha styrhöjare för att orka styra eller vad är problemet? Kan det vara så att det bara är mode att ha det för att det är coolt? Någon som har nån åsikt?
Ja det är enklare med styrhöjjare än att sänka fotsetegen för att få en skön ställning när man står upp.
Först va tråden ungefär 1 år gammal och sen så vill jag upplysa dig om att på de här forumet så försöker vi att vara trevliga. Det blir mkt bättre och trevligare för alla på det sättet.ditt värdelösa gubfaan skaffa en styrhöjare istället för att gnälla! och man blir tjock om man sitter ner!!