Styrhöjarehysteri

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Hehe jadu kan ju fråga "metoisse" (stavning) själv han finns här på forumet!

Jag står nog upp 95% av min körning (så länge de inte är på isen jag kör, vilket är YTERST sällan)..

För vem fan kan sitta ner efter leden, då har du ju ingen rygg kvar! :hmmmm2:

Det beror väl helt och hållet på vad du har för fjädring i boggien?

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.235
1.074
113
Stora Blåsjön
http://www.***********/vi/19790558.htm?ca=1_6_s&last=1

Styrhöjare fungerar ju på vissa skotrar men som på denna om du sitter ner har du ju nästan armarna rakt upp, ser bara konstigt ut och kan ju inte vara lätt och köra. Vem vill stå upp i flera mil
Det denna person skulle ha gjort var att flytta fram hela styrstången en bit för som det är nu med denna stryhöjare så blir styret ca 20cm längre bak. Man kan inte bara vinkla fram höjaren heller för då blir det verkligen mupp att styra.

Själv kör jag med styrsänkare :) , iockförsig blir höjden samma som orginal men jag har ett annat styre än orginal.

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Det denna person skulle ha gjort var att flytta fram hela styrstången en bit för som det är nu med denna stryhöjare så blir styret ca 20cm längre bak. Man kan inte bara vinkla fram höjaren heller för då blir det verkligen mupp att styra.

Själv kör jag med styrsänkare :) , iockförsig blir höjden samma som orginal men jag har ett annat styre än orginal.
Tror faktiskt den killen är 190 - 195 ungefär....

B

Biosteel

sen är det väll inte för inget som styrhöjare kommer original på skotrarna från fabrik :)?

Yaman

Välkänd medlem
7 okt 2006
128
0
6
Skulle vila testa en lika maskin som man själv har med höjare

Trist&köpa skiten&sen känns det åt helvete 8)

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Skulle vila testa en lika maskin som man själv har med höjare

Trist&köpa skiten&sen känns det åt helvete 8)
Skruva lös styret och pröva hur det bli om du står upp och håller den höjd du känner är bra, ser du även om kablar osv räcker. ;)

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Kör man på led känns inte behovet av styrhöjare så stort men när du verkligen behöver styra skotern med millimeterprecision i pudret vill du inte sitta och köra med styre a'la Gustav 80 :)

På nyare skotrar är körställningen däremot mer anpassad efter den här typen av körning och på en 09:as crossover/mountain skulle jag inte tänka mig att höja styret alls.

D

Deleted member 6797

har ju 3" styrhöjare. men på leden är de onödigt. men när ja kör i pudersnön så är de ett måste, å när man står så sparar man rygg också

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Jag tycker det är på leden man verkligen har igen det...då kan man stå upp och köra så slipper man sitta ner å ta alla smällar med ryggen.

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
finns ju såna justerbara styrhöjare så om man vill sitta så justerar man så att man sitter och kör, bus enkelt..

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Kör man på led känns inte behovet av styrhöjare så stort men när du verkligen behöver styra skotern med millimeterprecision i pudret vill du inte sitta och köra med styre a'la Gustav 80 :)

På nyare skotrar är körställningen däremot mer anpassad efter den här typen av körning och på en 09:as crossover/mountain skulle jag inte tänka mig att höja styret alls.
Ja på dom nyare skotrarna så är ju styret högt redan från fabrik, jag behövde bara höja styret på min med en 2" höjare, nu är den alldeles perfekt. Jag är 186cm lång förövrigt.

Hålloj

Välkänd medlem
21 okt 2008
142
0
6
Bonäs bränna
Helt klart att många skaffar styrhöjjare av den anledningen också!

det är hysteri. det håller jag med om.
även den där klädeshysterin. alla ska ha en outfit till sin skoter, brp eller whatever. så klart dom skaffar det av "coolhet"

men tar man upp sånt här så blir folk bara förbannade:aetsch:
Jomen jag har läst att man blir upptill 73,4 % bättre förare av ett slednecks ställ. Desto dyrare desto bättre!!! Om man tex köper en Red-Bull hjälm så visar en studie att det blir lättare att göra backflip! Skor är en annan OTROLIGT viktig detalj. Om man har Powerskor så kan man INTE vara bra på sportig skoterkörning. En bra sko är en stel, kall sko med fräcka dekaler (förslagvis Flames eller fräcka dödskallar)
Detta har jag kopierat från Wikipedia och alla uppgifter stämmer!

Nu ska jag jag köpa ett Slednecks ställ osv... Har jag tur så har jag råd med en skoter också!!!!

pike666

Aktiv medlem
18 nov 2008
92
0
6
luleå
Åter igen,folk borde väl ändå få ha vad dom vill på sina egna maskiner!Hur dom än vill modda och fixa och grejja till det dom trivs bäst med,och känns bäst för just dom.
Ps.jag kör med styrhöjare,4"...

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
tillverkat en 4" höjare till min skoter, så saatans lågt styre, slår knäna i styret då jag svänger och sitter ned

Grisen

Välkänd medlem
28 aug 2007
148
0
6
Dalarna
Ser i flertalet annonser hur folk skriver att dom har styrhöjare på sina skotrar dom ska sälja. Själv tycker jag det är skitfult med styrhöjare. Sen har jag aldrig förstått vitsen med det, är det så att dagens ungdom är för svaga av allt datorspelande så att dom måste ha styrhöjare för att orka styra eller vad är problemet? Kan det vara så att det bara är mode att ha det för att det är coolt? Någon som har nån åsikt?

Ja det är enklare med styrhöjjare än att sänka fotsetegen för att få en skön ställning när man står upp.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
ditt värdelösa gubfaan skaffa en styrhöjare istället för att gnälla! och man blir tjock om man sitter ner!!
Först va tråden ungefär 1 år gammal och sen så vill jag upplysa dig om att på de här forumet så försöker vi att vara trevliga. Det blir mkt bättre och trevligare för alla på det sättet.

Status
Stängd för vidare inlägg.