Hej!
Chansade å köpte en Indy WideTrak(vätskekyld) -93 som jag hoppas inte ska rasa alltför snart. Har några frågor som jag hoppas nån kan svara på då jag inte fick med nån "user manual":
1/
Vad borde kompressionen ligga på om motorn är vettigt tät?
2/
Sett på andra ställen på forumet att folk tycker att kolvbyte bör ske vid typ 800-1000 mil. Är det rekommendabelt för denna motor/typ av skoter också? Behöver omborrning ske isf? Kollade med lokala "dealern" som menade att typ 800 mil är "inget" för den motorn(i den skotern)
3/
Verkar detta: http://www.jra.nu/indy/IndyWideTrak.JPG vara en normal höjd på fram/bakvagn? Uppfattar nämligen den som kännbart tungstyrd i lågfart.
4/
Visade sig att styrstålen är kass, är t.o.m vikta 90 grader i framkant. Den svänger kasst på is, antar att det beror på de kassa styrstålen, men hur stor skillnad gör fräscha stål mot kassa? (Har ingen tidigare erfarenhet)
5/
Står nån dekal om nått man ska smörja var 100:e "mile". Verkar vara nått i variatorn, vad kan det vara?
6/
Hur kollar man glappa bussningar e.d i variatorerna? Dra ut-in resp vrida å känna om det glappar?
7/
Ovan som jag är med skotern så uppfattar jag den som svår att växla, trots låga varvtal. Går trögt att röra spaken, ibland far man för långt, eller hamnar i nått friläge mellan, eller så liksom fastnar den. Är detta "normalt" eller tecken på nått vajsing? Hur/var kolla oljan i lådan och nivå?
God Jul på er alla!
Chansade å köpte en Indy WideTrak(vätskekyld) -93 som jag hoppas inte ska rasa alltför snart. Har några frågor som jag hoppas nån kan svara på då jag inte fick med nån "user manual":
1/
Vad borde kompressionen ligga på om motorn är vettigt tät?
2/
Sett på andra ställen på forumet att folk tycker att kolvbyte bör ske vid typ 800-1000 mil. Är det rekommendabelt för denna motor/typ av skoter också? Behöver omborrning ske isf? Kollade med lokala "dealern" som menade att typ 800 mil är "inget" för den motorn(i den skotern)
3/
Verkar detta: http://www.jra.nu/indy/IndyWideTrak.JPG vara en normal höjd på fram/bakvagn? Uppfattar nämligen den som kännbart tungstyrd i lågfart.
4/
Visade sig att styrstålen är kass, är t.o.m vikta 90 grader i framkant. Den svänger kasst på is, antar att det beror på de kassa styrstålen, men hur stor skillnad gör fräscha stål mot kassa? (Har ingen tidigare erfarenhet)
5/
Står nån dekal om nått man ska smörja var 100:e "mile". Verkar vara nått i variatorn, vad kan det vara?
6/
Hur kollar man glappa bussningar e.d i variatorerna? Dra ut-in resp vrida å känna om det glappar?
7/
Ovan som jag är med skotern så uppfattar jag den som svår att växla, trots låga varvtal. Går trögt att röra spaken, ibland far man för långt, eller hamnar i nått friläge mellan, eller så liksom fastnar den. Är detta "normalt" eller tecken på nått vajsing? Hur/var kolla oljan i lådan och nivå?
God Jul på er alla!