Har läst i stort sett hela tråden nu, mycket intressant!
Nu har ju inte jag nån serie III motor men är lite sugen på att byta upp mig till en 600 sdi och har därför ett par frågor som jag inte hittat svar på tidigare i tråden;
1.Vilka lager är fettade i en 600 sdi?
2.I dom fall där både inre PTO lagret och MAG lagren är fettade, hur vet man att inte de inre tätningarna har gett upp om fettet är väck?
Även om det är kletigt på utsidan (vid variator resp magnet) är det ju ingen garanti för att det bara är dom yttre packboxarna som är dåliga..?
Och som en följdfråga på detta; är det då någon egentlig mening med att bara fetta om och sätta ihop? Inre tätningarna är om jag förstått det rätt integrerade i lagren så om det saknas fett, är det inte säkrast att helt enkelt byta lager (och därmed tätningar) rakt av, annars känns det ju som man riskerar att få göra om alltihop inom en snar framtid. Om man inte har tur och det bara är yttertätningarna som är dåliga då förstås. Men så funkar det sällan i min värld..
Tacksam för svar / Lars