Klart det passar men som med allt annat så är det ju inte "Bolt On" !Är det någon som vet om en Rotax 670 motor skulle kunna passa i ett REV chassi ?
1. Det finns lite olika sätt att få förgasarna både rakare och/eller närmare motorn på "RV" motorer.Jag har bara lite funderingar till vad man ska göra till nästa år .
1. Kommer det att påverkas om man vinklar upp förgasarna så mycket för att det ska passa, för förgsare ska väl vara så horisontella som möjligt ?
2. Vad har Diamond Drive systemet för och nackdelar förutom att motorn går att placeras lägre ?
Det enda är väll att du måste montera variatorn bakom primären, tex om du tittar på xp'n så har den ju sekundären väldigt högt monterad2. Jag skulle vilja påstå att det bara finns fördelar med Diamond Drive !
Jag varken vet av några eller tycker det finns några som helst nackdelar.
.
På REV modellen är ju sekundärvariatorn redan original monterad "bakom" primärvariatorn....Det enda är väl att du måste montera variatorn bakom primären, tex om du tittar på xp'n så har den ju sekundären väldigt högt monterad
1. Det finns lite olika sätt att få förgasarna både rakare och/eller närmare motorn på "RV" motorer.
* Kortare insugsgummin
* Vinklade insugsgummin
* Kortare slidhus
* Vinklade slidhus
* TM / TMX förgasare
* ( Diamond Drive )
Du kan nog ha förgasarna vinklade ca 15 Grader utan att det påverkar nämvärt
( finns ju massor med Cross MC's som har gode stor lutning på förgasaren ).
Huvudsaken är att du alltid parkerar maskinen vågrätt/platt .
2. Jag skulle vilja påstå att det bara finns fördelar med Diamond Drive !
Jag varken vet av några eller tycker det finns några som helst nackdelar.
.
:hmmmm2: Håller inte alls med om detta.Största nackdelarna med diamond drive är väl att det inte håller..
var och varannan får ju haveri och dyrt som tusan att repa.
Mkt jobbigare och DYRARE att dreva så som man vill ha den..
osv osv, ett vanligt kedjehus har nästan mer fördelar än DD, även arctic är ju på väg att sluta helt med DD.
Du kan få korta ner insuget ca 15mm om du tar bort oljesmörjningen. Sen ett par kortare förgasare är ju att föredra framför dom stora VM44orna, tex Lectron 44 skulle nog bli perfekt. Då får man ännumer plats för insuget.Tack för infon grabbar och video klippet stoft , nu kliar det riktigt mycket! Jag köpte ett par insugsgummin som var vinklade och lite längre så dessa kanske går att använda. Är det svårt att korta/vinkla slidhuset? Jag har aldrig öppnat slidmatningen någonsin.
Kör med olja i tanken så då tar det lite mindre plats, då behöver man bara en mindre oljetank för smörjningen av slidmatningen då kan man spara lite mer plats.kör du med oljan i tanken eller separat smörjning?
Jag tror snarare att jag måste köpa en prenumeration.Här hittar du också en hel del matnyttigt om Diamond Drive på svenska :
http://www.snowmobile.se/articles/0405/members/Diamond_Drive_20050329_112958/index.shtml
.