Renovering av en 93 XLT SP

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
jaha då hade man en ganska givande dag på "jobbet" i dag kluven( igår), tvättad och svetsad i dag.. till och slipa i morrn om man kan smita undan :D, och försöka hinna svetsa boggie skenorna..

synd att jag sålde av alla mina xlt / xcr grejor för en tid sedan, då hade du haft ett fint block, toppar, toppkåpa osv...

skule vart kul om grejorna hamnade på ett sånt projekt så man fick följa resultatet.

Hinken78

Välkänd medlem
25 nov 2007
210
0
16
Sundsvall
Skitkul projekt!
Denna typen av projekt, oavsett fordon (bil,mc eller skoter) är skitkul att följa!
Ska bli kul att se slutresultatet!

doffe29

Välkänd medlem
25 maj 2009
156
0
6
Älvkarleby
En fråga, angående lager hållarna på drivaxeln??, ska dom sitta i tunneln eller ?? så sitter en packning och mätar huset på insidan i buken.
var nog inte riktigt nykter när jag tog i sär detta...:beer: tacksam för ett snabbt svar..

ska försöka få upp lite bilder i kväll, men just nu sitter man fast på jobbet. jag som inte skulle jobba x-tra,,, men man är ju sugen på $$$$$$$..:D

har i allafall lackat och så smått börjat plocka ihop delarna, vänta på lite packboxar, insugsgummin mm mm

Last edited:

doffe29

Välkänd medlem
25 maj 2009
156
0
6
Älvkarleby
ingen som kan säga vart lager hållarna på drivaxeln, (variatorsidan) ska sitta .. i tunneln??? eller i buken??

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
hej de ska sitta på "utsidan" sen ska packningen sitta mellan halvorna.

Ockelbo 600-2

Välkänd medlem
14 apr 2008
132
0
6
Luleå
Det blir nog bäst om du ryggar upp ytan med fint sandpapper sedan lägger på 2-3 lager grundfärg, sen går du på med ett par lager med den färgen du ska ha, sen för extra finish och slitstyrka kan du ju lägga på ett par lager klarlack.
Låt alltid färgen TORKA ordenligt mellan lagren.
De flesta spratburks-lacker skall man inte låta torka helt mellan lagrena, utan endast 1-5 min. :)

doffe29

Välkänd medlem
25 maj 2009
156
0
6
Älvkarleby
hej de ska sitta på "utsidan" sen ska packningen sitta mellan halvorna.
menar du alternativ 2.... lessen om jag e trög.........:(
enligt sprängskissen så sitter packningen (nr 2 på bilden mellan mätar huset och ena halvan..????

Last edited:

doffe29

Välkänd medlem
25 maj 2009
156
0
6
Älvkarleby
då är framvagnen på plats.(i söndags)..det var lite snöblandat regn i kväll när jag åkte hem från jobbet..:D...få se om man kan smita ner nån kväll och smälla dit drivaxel, boggie och matta....

Last edited:

doffe29

Välkänd medlem
25 maj 2009
156
0
6
Älvkarleby
JAAAAAA, äntligen sa man ifrån.:bootyshake:..inget jobb i helgen,:D, innan söndagkväll ska åbäket ryka,, antingen 2t olja eller så fjuttar jag på den.....:evil:...
laddat upp i garagekylen med 2 plattor öl :beer: ,... tror till och med att jag smiter efter lunch i dag.

GRRRRRRRRRRRR tror ni inte en av kollegorna vart tvungen att sticka vid lunch...(sjuka barn).. så nu sitter man här till 16:00....

Last edited: