Nu är allt ihopsatt och har provkört lite mer. Oljetrycket sjunker typ 0.4 bar när den blir varm, vilket känns ju ganska normalt, men de är från garagevarm skoter, inte från -20 grader. Ska göra ett kallstartstest sen hade jag tänkt och se vad oljepumpen säger och vad de blir för tryck då. Den går annars fint förutom just fullgas från stillastående då blöddrar den en stund, men har man lite varv och gasar fullt är de inga konstigheter förutom vid fullgas på en plogad väg eller liknande då de inte blir nå motstånd och inte bygger laddtryck då blir det också lite blödder.
Men en sak som måste fixas är min glycerinfyllda laddtrycksmätare, den far inte tillbaks på 0 efter en stunds körning. Då får man släppa på trycket där man fyller på glycerinet för att den ska gå tillbaks. Har jag öppet där medans jag kör far ju glycerinet ut så vet inte riktigt hur jag ska göra.
Slutburken vart riktigt bra, låter lite mer än originalburk men mindre än med en eftermarknadsslutburk. Ska mäta mottrycket också i förhållande till laddtrycket när jag får ordning på mätaren.
Annars verkar det ju inte helt misslyckat
/ Johan