Stora mat-tråden

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Åt den godaste bearnaisesåsen någonsin nyss.
Lohmanders Bearnaise Hot. Gudomlig
"En exotisk och kryddstark, Bearnaise Hot erbjuder samma goda smak som orginalet, men med en Asiatisk touch av chilismak. "

B

Biosteel

Åt den godaste bearnaisesåsen någonsin nyss.
Lohmanders Bearnaise Hot. Gudomlig
"En exotisk och kryddstark, Bearnaise Hot erbjuder samma goda smak som orginalet, men med en Asiatisk touch av chilismak. "
det här va lite kul. hur smakar original bearnaisesås ? jag har ätit minst 50 olika bea som alla hävdar att dom gör original. har även sett märkning på förpackningar på ica osv att det är original :hmmmm2:

R

Robin

Rörde ihop nåt lite snabbt till frukost i morse..

Ser väldigt propert ut för att vara frukost;)
Ja menar, fint duktat med silverbestick å porslinstalrik, tända ljus och vad som ser ut att skymt ett litet nubbe glas, ftw:laugh:

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Inbördes beundran, men bästa pizzorna finns i Ström, helt klart. Godaste kebabpizzan på Hörnet, eller Corner FoodHouse som de heter nu.
Vi var förbi där på hemvägen från en liten hojsväng. Nästan värt att flyttaa dit enbart för maten och den trevliga personalen. Dessutom såg det fint ut där inne. Om vi nu menar samma ställe såklart men jag tror det. :)

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Vi var förbi där på hemvägen från en liten hojsväng. Nästan värt att flyttaa dit enbart för maten och den trevliga personalen. Dessutom såg det fint ut där inne. Om vi nu menar samma ställe såklart men jag tror det. :)
Underbar pizzakartell har gjort att alla har lika goda i Strömsund :eek:

Däremot helt klart bäst fyllning på Corner :D Intill rondellen va?

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
tänkte fylla på lite, nu ska ja faktiskt äta något utav en stor favorit i huset - kungsörnens gammaldags ideal makaroner med mamma scans köttbullar :)

bacc

Välkänd medlem
8 mar 2009
266
0
16
Kan komma med ett tips, väldigt enkelt och smakar riktigt underbart.
Kallas baconbeamackaketchup, består av: bacon, bea-sås, mackaroner, ketchup.
Man bara steker baconen, kokar mackaronerna, gör bea-såsen sen öser man upp på en tallrik och skottar i sig!:D åt det nyss, riiiktigt fint!

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Ser väldigt propert ut för att vara frukost;)
Ja menar, fint duktat med silverbestick å porslinstalrik, tända ljus och vad som ser ut att skymt ett litet nubbe glas, ftw:laugh:
Ajo, söndagsfrukost i all sin prakt :beer:
Inte nyår eller dyligt.. nej.!

Sitter själv med mat-koma efter plankstek tillagad på ekplanka. Uuugh!

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Nu har jag definitivt varit i chipshimlen på besök.

Som med allting annat bra i mitt liv så hände detta naturligtvis i Norge.
Smaken är underbart krispig och saltsmaken är delikat balanserad.

B

Biosteel

Underbar pizzakartell har gjort att alla har lika goda i Strömsund :eek:

Däremot helt klart bäst fyllning på Corner :D Intill rondellen va?

jo men ingen i strömsund kan ju förneka att det går bäst för rambo. och varför ?? ja för att han enligt mig och många andra gör den bästa pizzan och verkligen satsar på att hålla rent vara trevligt och visa vad man gör för att få runt ett ställe. men bästa pastan jag någonsin ätit är på hörnet i strömsund. gå dit och beställ en akropolis så blir du inte besviken :beer:

E

eMe181

Blev hemmagjord potatis palt med rimsaltat fläsk! :) Smakade Fint :) Och idag blire väl steka hamburgare. :)

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Ok hörni.
Nu har jag en liten kris.
När jag tog ut en billys ur frysen alldeles nyss så smakade den inte som billys brukar göra! Vad kan ha gått fel?

B

Biosteel

Ok hörni.
Nu har jag en liten kris.
När jag tog ut en billys ur frysen alldeles nyss så smakade den inte som billys brukar göra! Vad kan ha gått fel?
tomatsåsen kanske var förfrusen...
Tomatsåsen innehåller en massa kryddor som frigör en speciell smak när osten smälter över dom. och således är även tomatsås den viktigaste ingrediensen på pizzan. Det som blir dåligt snabbast med billys pan pizzorna är ju förståss brödet som dom ligger på. så en kvarglömd billys på ett lager som senare skickades med efter leverans och slutligen hamnade hos dig beror nog på mögelbröd då denna konstiga smak uppträdde.:p indicier förståss men aldrig otroligt :ciao: