Alla vill väl sitta på nå varmt idag så kallt som de är.
ja en hjälmkamera vore ju klockrent.
När har du tid för bromsning igen?
ja en hjälmkamera vore ju klockrent.
När har du tid för bromsning igen?
haha, sant! Men idag är det hyffsat varmt. -10. Hoppas det kan hålla sig där i helgen så man får nått gjort.Alla vill väl sitta på nå varmt idag så kallt som de är.
ja en hjälmkamera vore ju klockrent.
När har du tid för bromsning igen?
Undrar vad hur tryckregulatorn fungerar i pushkittet. Står så här:
"Push Turbo is the first to offer a BDX in the tank 1 to 1 rising rate fuel pressure regulator. This regulator replaces the stock regulator with a turbo friendly one in the stock position which eliminates a lot of plumbing and hassle. (Also works on a non turbo sled.)"
Denna måste alltså fungera utan laddtryck, bara öka trycket 1:1?
Haha, han hade vissa invändningar mot att stå å titta men tillslut hade han inget val..Du måste ha dvärgar som kompisar och dom kan inte ha alla hästar hemma heller :biggrin1: Och jag som skämtade :biggrin1:
Men jag hör att du skulle behöva en nittroglyserinfylld tryckmätare för soppatrycket också. Jag brukar tjuvlånada turbomätaren som är glyserinfylld vanlig industrimätare och kopplade in på soppan för att kolla trycket tillfälligt.
Bra att du byter Fjädertrycket till en mer anpassad för lägre tryck då funkar regleringen bet bättre. Man kan även köpa sig en boostkontroller Eller vad dom nu heter??? Jag köpte en ivf och monterade på hojen,,en sådan liten pryl som släpper igenom styrtrycket mer exakt vid ett visst tryck till wastegaten. Då bygger man upp trycket fortare till max tryck man nu har. Med bara org wastergate har man ju en längre smygöppningstid så att säga och den kan man komma undan med en sådan pryl. Dom kostar inte många kr typ 300kr och funkar bra.
Haha, han hade vissa invändningar mot att stå å titta men tillslut hade han inget val..
Mätaren är glycerinfyld. Den fladdrade nu inte i den bemärkelsen som en icke fyld mätare gör utan mer att nålen bara flyttade sig lite..
Och en Boostcontroler har jag redan, det följer med. Men nuvarande wastegate öppnar ju först vid 8psi tryck, vilket inte ens jag laddar för stunden, så det kan vara lämpligt att byta, men men, jag återkommer imorrn efter lite test... har dock inga stora förhoppningar om bra resultat då jag tror att det handlar om bränslet och boxen..
Hänvisar till videoklipp. Längre än detta kör man nog inte med full gas .Det låter som tryckreggen funkar som den ska. Man ska knappt se att mätare rör sig vid så låga laddtryck så det verkar ok.
Ska man kunna åka full rulle 2000m utan att få skenande avgastemp med dessa kitt?
Detta har ju varit ett problem med turbo o 2 takt tidigare att kunna åka full rulle längre repor.
Hrm, Jag vet inte riktigt, tror den kan vara pajj, ska testa att simmulera laddtryck vid tomgång med en cykelpump idag så ser vi om den rör sig..Det låter som tryckreggen funkar som den ska. Man ska knappt se att mätare rör sig vid så låga laddtryck så det verkar ok.
Ska man kunna åka full rulle 2000m utan att få skenande avgastemp med dessa kitt?
Detta har ju varit ett problem med turbo o 2 takt tidigare att kunna åka full rulle längre repor.
Hrm, Jag vet inte riktigt, tror den kan vara pajj, ska testa att simmulera laddtryck vid tomgång med en cykelpump idag så ser vi om den rör sig..
Annars så återstår nog bara boxen... :bawling: Kan inte fatta varför den bryter direkt den får ladd. beter sig lika oavsett om jag kör 3psi eller 10 psi..
ska även testa att hälla i enbart racesoppa och vrida upp laddet å se vad som händer..
Bryter å bryter.. Den börjar smattra å ha sig.. misstänker spikning så jag tror jag måste ta bort toppen å kolla.. Skruvade bort avgasventilen på ena cylindern å kollade på kolvtoppen och den såg nästan lite knottrig eller stäv ut, typ som ett sandpapper.. vilket borde tyda på att den gått snålt?Den bryter? Jag har nog missat något i texten då hör jag :hmmmm2:
Är det så att den sänker tändningen eller något? Låter som att en spiksensor slår till . Det är vanlig förekommande på modärna skotrar som har en sådan givare när man labbar med högre kompförhållande eller turbo. Nu har jag inte en aning om din moppe har det?
Är man fräck så kopplar man bort den skiten eller dämpar fastsättningen av sensorn en aning,, TyP farligt värre he he
Det är byggt efter min typ av körning och den höjd vi är på, så den ska (förhoppningsvis) vara mappad för denna höjd. Men, det kan ju ha blivit fel, det vet jag ännu inte.. dessutom tror jag att den spikat sönder kolvarna..:afraid: *Måste kolla detta, men fan, motivationen har gått å gömt sig...Förresten, är detta kit gjort för sealevel körning eller körning på hög höjd? Tänkte om grundmappen kan vara fel pga det.
Nä så illa har det nog inte blivit får vi hoppas:cry:Det är byggt efter min typ av körning och den höjd vi är på, så den ska (förhoppningsvis) vara mappad för denna höjd. Men, det kan ju ha blivit fel, det vet jag ännu inte.. dessutom tror jag att den spikat sönder kolvarna..:afraid: *Måste kolla detta, men fan, motivationen har gått å gömt sig...
Hoppas hon inte spikat för mkt nu.. tänkte bara på en sak.. att knacksensor kan ibland bryta falskt pga något annat som rasslar och skramlar.. tex avgasfjädrar..dom jag brukar siliconera dom för säkerthets skull för att slippa falsk larm.Det är byggt efter min typ av körning och den höjd vi är på, så den ska (förhoppningsvis) vara mappad för denna höjd. Men, det kan ju ha blivit fel, det vet jag ännu inte.. dessutom tror jag att den spikat sönder kolvarna..:afraid: *Måste kolla detta, men fan, motivationen har gått å gömt sig...