Skotrar och lögner!

hadda

Välkänd medlem
7 sept 2008
424
0
16
Njurunda
hörde av en kille nu idag som kört på vatten med sin everest 340 och att skotern dog medan han körde men att han han att starta den igen då inana den sjönk. sedan han fått igång den va de full gas så den börja vatten plana igen så han kunde köra in till land hehe låter lite som han va heter han rambo eller bond lr nått sånt.

Rotaxx93

Välkänd medlem
8 nov 2008
134
0
6
Borlänge, Sweden, Sweden
hörde av en kille nu idag som kört på vatten med sin everest 340 och att skotern dog medan han körde men att han han att starta den igen då inana den sjönk. sedan han fått igång den va de full gas så den börja vatten plana igen så han kunde köra in till land hehe låter lite som han va heter han rambo eller bond lr nått sånt.
Ja annars är han extremt snabb på att rycka :rolleyes:

pölaris xcr440

Välkänd medlem
30 apr 2008
474
0
16
umeå
en polare berättad att en kusin till han (stefan nilsson) körde på vattne och när han va mitt ute på en älv så for remmen på skotern, och just där skotern stannade fanns det en sten, han bytte remmen på stenen och sedan kunde han starta från stenen och fortsätta sin planing! ;) vilket låter högst troligt osannolikt! hahah personen körde en pro xr 800!

pölaris xcr440

Välkänd medlem
30 apr 2008
474
0
16
umeå
och xlars få be om ursäkt om det vart ngt missförstånd men själv uppfattae jag det som att du påstod den vara okrossbar :D! Mvh

SoNNisCH

Välkänd medlem
12 dec 2007
432
0
16
Finland
polare till mig sa att han hade kört 120 me sin ski-doo citation.

it ens min edge går så fort vafan:)

jo just ja. han skull he i en 700 motor å 51as kammar i cittan å då skulle den dra alla skotrar, men då ja fråga om kylningen sa han att de e lättfixat. å hur han skulle få i kammarna? då sa han att her man dit längre dämpare så ryms större kammar. och man behövde ingen förlängning för att få den till 307. man höjde den bara då blev ju mattan också högre upp så den ryms

HAHAHAHAHA!

RannerKing

Välkänd medlem
24 maj 2006
1.185
1
16
35
Vittangi/Kiruna
www.LynxTalk.se
en polare berättad att en kusin till han (stefan nilsson) körde på vattne och när han va mitt ute på en älv så for remmen på skotern, och just där skotern stannade fanns det en sten, han bytte remmen på stenen och sedan kunde han starta från stenen och fortsätta sin planing! ;) vilket låter högst troligt osannolikt! hahah personen körde en pro xr 800!
Jag har faktist en kompis som sänkte skotern och ställde den på en sten... I och för sig hjälpte inte det destomer men han slapp iaf dyka för att fästa linan...

En bekant sa att han hade hoppat över en kulle med en Formula Plus...
Var ett par kompisar som försökte med det förra året med sina MxZ 440x:ar, utan att lyckas fastän dom byggde en kick... Dom kanske kom halvvägs.

Undrar lite hur han med Fomulan lyckades!?

http://www.pixbox.se/pic_show_id19973702.html

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Jag har faktist en kompis som sänkte skotern och ställde den på en sten... I och för sig hjälpte inte det destomer men han slapp iaf dyka för att fästa linan...

En bekant sa att han hade hoppat över en kulle med en Formula Plus...
Var ett par kompisar som försökte med det förra året med sina MxZ 440x:ar, utan att lyckas fastän dom byggde en kick... Dom kanske kom halvvägs.

Undrar lite hur han med Fomulan lyckades!?

http://www.pixbox.se/pic_show_id19973702.html
hahahaha :D Formula är ju världens grymmaste skoter, helt klart!

D

Deleted member 6797

Toppar inte en Citation SS ca. 120? Jag har för mig att det ska vara toppfarten!?
it fan vet ja, men de här va en citation 4500 me rotax 377a 35hk, han hade dock nerdrevning och sportluftfilter enligt han:)

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
it fan vet ja, men de här va en citation 4500 me rotax 377a 35hk, han hade dock nerdrevning och sportluftfilter enligt han:)
Kanske enligt mätaren att det gick 120. Med tanke på att min gamla ET340 enligt mätaren gick 100 :rolleyes:

D

Deleted member 6797

Kanske enligt mätaren att det gick 120. Med tanke på att min gamla ET340 enligt mätaren gick 100 :rolleyes:

min edge går förfan enligt mätarn 120(nerdrevat 4 kugg) så tror it en citation gör de:)

har fått upp min i 160 enligt mätarn dock på is. tror fortfarande it en citation gör 120. för min edge maxar 120

RannerKing

Välkänd medlem
24 maj 2006
1.185
1
16
35
Vittangi/Kiruna
www.LynxTalk.se
Ja, då borde nog det vara en lögn. Originaldrevningen klarar 377:an att
varva ur och antagligen sänker sportluftfiltrena effekten. Om han nu inte
varit duktig och dragit lite skyddsplåtar osv osv...

Men en SS borde gå 120! Känns nog som 180 med bladisarna...

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
min edge går förfan enligt mätarn 120(nerdrevat 4 kugg) så tror it en citation gör de:)

har fått upp min i 160 enligt mätarn dock på is. tror fortfarande it en citation gör 120. för min edge maxar 120
Kan dock vara så att mätaren på din edge är lite mer exakt än den som satt i citationen.

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
fick upp min everest 340 dock på mätarn så kanske lite väl mycket till dom enastående 50 kmh :O:O höll på att flyga av !: