Vad jobbar ni med?

J

Jona$

Lastbilschaffis med en del andra nitar under bältet, men nu arbetslös så måste kika på nåt nytt, nån som vet av i Sundsvall/Timrå området.
 

Linusp12

Välkänd medlem
27 okt 2012
246
1
16
Västernorrland.
Fuck You tekniker? Lite som en sammanfattning av tekniker/hantverkaryrken överlag...
Haha, nejnej.. Förebyggande underhålls-tekniker inom en stor massa industri (du kan nog gissa vilken).
Letar fel, och hittar förebyggande lösningar för att felen inte ska uppstå. Samt rapporterar in fel som redan uppstått.
 

folke

Välkänd medlem
27 sept 2007
252
0
16
Vindeln
CNC operatör på en flerop på Rototilt fabriken. Så ni som kör grävmaskin vet vem ni ska skyll på ifall det pajjar nått
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
kaunisvaara! :)
Kaunisvaara... Det spelar ingen roll vilken arbetsgivare jag har haft de senaste åren. Jag lyckas alltid bli skickad dit, och alltid på nattarbete. Jag kommer nog aldrig att slippa det där jävla northland.

CNC operatör på en flerop på Rototilt fabriken. Så ni som kör grävmaskin vet vem ni ska skyll på ifall det pajjar nått
Vi hade en inhyrd grävmaskinist för några år sedan. Rototilten svettades duktigt och var så glapp att det nog var tal om decimetrar och inte centimetrar. Men han förklarade på klingande tornedalska att "tet ä praa, när jag flyttar material på gräsmattor så följer glappet med utan att lyfta upp några tuvor och förstöra gräsmattorna." Kanske hade han rätt för det är än i denna dag den skickligaste maskinist jag varit med om.
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
F.d bilmek, bilelektriker, verkmästare, verkstadschef bilverkstäder, egen företagare bilverkstad/reservdelar bil, verktygsnasare, lagerarbetare, platschef på bilskrot. I den ordningen men nu sjukskriven pga utbrändhet. Ska börja jobba så smått på måndag. Väntar på förhanddling som facket ska ha då företaget betett sig olagligt. Väntar skadestånd så man kan köpa ny skoter. Bl.a.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
 

andymannen_no1

Välkänd medlem
9 mar 2009
510
3
16
Östersund
kundmottagning AGA gas udda veckor, trafikledare för all ICA körning i Jämtland jämna veckor, (gasdepån ligger på samma område som schenker och kontoren vägg i vägg om det lät som en jävla blandning)
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
konsult som Buss/tåg mek när andan faller på, egen företagare, studerar svets så något hamnar på papper istället för i huvudet, osså 200% pappa och vaktmästare för underjorden (som frun kallar hem)
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Vi hade en inhyrd grävmaskinist för några år sedan. Rototilten svettades duktigt och var så glapp att det nog var tal om decimetrar och inte centimetrar. Men han förklarade på klingande tornedalska att "tet ä praa, när jag flyttar material på gräsmattor så följer glappet med utan att lyfta upp några tuvor och förstöra gräsmattorna." Kanske hade han rätt för det är än i denna dag den skickligaste maskinist jag varit med om.
Det där stämmer faktiskt med gräsmattor och glapp. Med en nybussad och tight maskin är det mkt svårare.

Jobbar iofs som stensättare men kör grävare varje dag.
Nu när vintern kommer kör jag hjullastare, får faktiskt en ny l60g på måndag där det ska monteras hör och häpna en rototilt
Hade nöjt mig med skevfäste då jag tror en rototilt gör maskinen sämre. Med Volvo kompromissar man ju bort lite sikt för att få starkare brytkraft med central tilttub och brytningen får man väl nu kompromissa bort för att kunna snurra skopan.