2011 tråden

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
För övrigt väntar jag på att de ska börja använda sig av Piezoinjektorer (kristaller).
Kan bara svara som utvecklingsintresserad utan specialkunskaper men tekniken går ju att driva hur långt som helst i slutändan, handlar om med vilken precision och tolerans man kan tillverka grejorna och då pratar vi nog inte om skjutmått!.
Piko, nano osv ger möjligheter, vi skulle säkert ha delar av det idag redan om vi vore villiga att betala en miljon för en normalskoter:)

Hursomhelst intressant, någon typ av "Cooling Gel" av Nasatyp kunde göra underverk för att kyla en 2T, nu vart det ot från 2011 men som sagt intressant

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
600 ACE kommer bara i snikversionerna tnt, adrenaline och sport. Blir nog populär hos skoteruthyrare.

Så ACE 600 kommer att vara de motoralternativet som kommer att ersätta 550cc fläktkylda misslyckandet?

4

426H

Så ACE 600 kommer att vara de motoralternativet som kommer att ersätta 550cc fläktkylda misslyckandet?
Det tror jag, även om fläktisen kommer att leva kvar parallellt med ace600 ett eller två år till.

S

StoxResearch

Arctics -11or är ute, :)

Tyvärr inget nytt chassi, men de funkar ju fint ändå. Vad som är mer förvånande är att de inte släpper någon DI 600 i år. Till min glädje är tusingen kvar iaf! Det är ett vridmonster std och har en enorm moddningspotential. Jag är ändå rädd att de är på väg att lägga ner 1000, främst pga emissionskrav. Det gäller att folk köper den i mängder så att de ser till att ha kvar den och kanske tom moderniserar den; Ökar effekten med kanske 20-30hp, lättar motorn (främst vevaxeln), knacksensor mm :)

Heja Arctic!

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
Väldigt klent utbud av arctic cat.
Det vi ser 2011 borde varit 2008 års lineup
Finns det överhuvudtaget nått nytt jämfört med 2010??
F8 ext, wow!! man häpnar, har arctic lagt ner hela R&D för att spara pengar, det verkar så???
Fördelen med Arctics modeller är att allt fungerar och är beprövat iaf vilket man inte kan säga om alla andra märken, fast det är ju jävligt tråkigt att man inte utvecklar sno pro chassit och förser den med 800ho samt tar fram en 1000ho

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Arctics -11or är ute, :)

Tyvärr inget nytt chassi, men de funkar ju fint ändå. Vad som är mer förvånande är att de inte släpper någon DI 600 i år. Till min glädje är tusingen kvar iaf! Det är ett vridmonster std och har en enorm moddningspotential. Jag är ändå rädd att de är på väg att lägga ner 1000, främst pga emissionskrav. Det gäller att folk köper den i mängder så att de ser till att ha kvar den och kanske tom moderniserar den; Ökar effekten med kanske 20-30hp, lättar motorn (främst vevaxeln), knacksensor mm :)

Heja Arctic!
Jo, 1000cc motorn borde få samma utväckling som 800 så vi får se en 1000 HO motor. Jag vet att många på andra sitan atltanten väljder den före 800an just pga att den är ett vrid monster.

Väldigt klent utbud av arctic cat.
Det vi ser 2011 borde varit 2008 års lineup
Finns det överhuvudtaget nått nytt jämfört med 2010??
F8 ext, wow!! man häpnar, har arctic lagt ner hela R&D för att spara pengar, det verkar så???
Fördelen med Arctics modeller är att allt fungerar och är beprövat iaf vilket man inte kan säga om alla andra märken, fast det är ju jävligt tråkigt att man inte utvecklar sno pro chassit och förser den med 800ho samt tar fram en 1000ho
Jo, många vill se en 800 i SnoPro chassit men för att montera en vanlig 800 i det chassit så måste precis hela bulken omarbetas, inte bara den som måste byggas om. Man skulle mest troligt förlora styrkan och hållbarheten i chassit i samband med arbetet att få in 800 motorn.