2011 tråden

D

Draken

Vad Lynx gör är att ha maskiner för olika kundgrupper, för de allra flesta räcker det med termosar fram, förringa inte den tillsammans med den nya PPS 154 boggien, skulle tro att termosarna är något lite uppgraderade också.

De som vill och behöver mera fjädring köper en Commander eller Grand Tourer istället och skogsfolket en 49 Ranger.

Jag tycker det är bra att de återtar lite av de gamla symboliska sifferbeteckningarna
Ingen normalt funtad människa betalar väl 45k för bättre fjädring fram.
Med tanke på vilken åldersgrupp yeti 550/gamla 59 vänder sig till så tror jag lynx gör bort sig brutalt med att göra fjädringen sju resor sämre!!

När farsan ska byta så lär han knappast köpa en ny "likadan som han köpte ny för 5-6år sen" för mer pengar än den han köpte ifjol,och jag kan garantera att han och många fler inte slantar upp 45k extra för att få lite fjädring fram.
Jag är helt övertygad att lynx kommer tappa kunder på detta!

Ga1337

Välkänd medlem
23 dec 2008
570
0
16
Norrbotten
Ski doo hade redan förra året en skoter med termos fjädring och tror dom gick åt rätt snabbt.. är väl perfekta skotrar för lappar som arbetar med skotrarna.

Ingen normalt funtad människa betalar väl 45k för bättre fjädring fram.
Med tanke på vilken åldersgrupp yeti 550/gamla 59 vänder sig till så tror jag lynx gör bort sig brutalt med att göra fjädringen sju resor sämre!!

När farsan ska byta så lär han knappast köpa en ny "likadan som han köpte ny för 5-6år sen" för mer pengar än den han köpte ifjol,och jag kan garantera att han och många fler inte slantar upp 45k extra för att få lite fjädring fram.
Jag är helt övertygad att lynx kommer tappa kunder på detta!

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Jag var förbi skidoo handlaren i byn idag och där fick jag se prislistan för 2011 års skidoosar och jag blev inte så glad :( En expedition 1200 kommer att kosta 164900:- jag som hade tänkt köpa en sån :S summit 800 e-tec låg på 150000:- han inte se så många fler priser men 600ace touring tror jag de va låg på ca 123000:- Handlaren tyckte oxå att det var på tok för höga priser iaf på expedition. Någon som vet ngt om yamahas priser? får nog bli en ny nytro mtx nästa år ist.

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
David de lär väl gå hitta nya -10 till rätt kurs nästa år för de är väl inte några uppdateringar på gång.
förresten ska du redan byta :)

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
David de lär väl gå hitta nya -10 till rätt kurs nästa år för de är väl inte några uppdateringar på gång.
förresten ska du redan byta :)
"redan byta" ja jag tror inte att man får ngt vettigt betalt för min gammnytro då den är väl använd (och när säsongen är över så står det nog 1500+ mil på den) så den får nog bli andra skoter men jag tänkte iaf att jag skulle skaffa ngt nyare och har 3 kompisar som har expediton/ Grand adventure / Commander och jag tycker att det är rätt bra maskiner och som du säger en 2010 bör nog gå att hitta till rätt kurs.

Åter till ämnet.
Vad jag kunde förstå av handlaren så var det inte några större förändingar till 2011 expedtion Det är väl det ställbara styret vad jag vet.

Någon som sett Yamahas priser?

D

Draken

Du kan väl inte på allvar mena att du vill byta ner dig till en sån Brp i stället för tex en nytro mtx 162 -10?? :p

4

426H

Jag var förbi skidoo handlaren i byn idag och där fick jag se prislistan för 2011 års skidoosar och jag blev inte så glad :( En expedition 1200 kommer att kosta 164900:- jag som hade tänkt köpa en sån :S summit 800 e-tec låg på 150000:- han inte se så många fler priser men 600ace touring tror jag de va låg på ca 123000:-
Han måste ha skojat med dig, eller är skidoo 20000kr dyrare än lynx?
http://www.stenmarksmaskin.se/snoskotrar/lynx-2011-c-1074-1.aspx

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
har nu sett prislistan på ski-doo.

beställde själv en freeride.151,900 var listpriset på den.

resterande 800or kostar ca 150 dom med+/- nån tusenlapp.

600orna kostar ca130tkr.

4

426H

134900 för pro rmk 155 :eyebrows:
Det var ju ett bra pris jämfört med konkurrenterna. Nån som vet hur mkt det brukar gå att pruta på nya polaris? Är sugen på att komplettera maskinparken med en lössnöare till nästa år. Pro rmk skall ju vara riktigt lyckad enligt de som provkört. Frågan är om man vågar chansa på en ny modell eller om man skall köpa en summit.... Friirajden lär ju vara skottsäker och nu när dom bestämt sig för smala framvagnen så ser specen riktigt bra ut.

D

Draken

Polaris lär knappast behöva pruta särskilt mycket,pro rmk lär försvinna fort ändå!

4

426H

Polaris lär knappast behöva pruta särskilt mycket,pro rmk lär försvinna fort ändå!
Vi får väl se. Polaris är väl enda märket som har kvar massa osålda 2010 rmk, trots bra rabatter. Dom verkar ju ha valt en volym/lågprisstrategi i sverige så det kommer säkert finnas gott om 2011:eek:r hos handlarna också.

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Det var ju ett bra pris jämfört med konkurrenterna. Nån som vet hur mkt det brukar gå att pruta på nya polaris? Är sugen på att komplettera maskinparken med en lössnöare till nästa år. Pro rmk skall ju vara riktigt lyckad enligt de som provkört. Frågan är om man vågar chansa på en ny modell eller om man skall köpa en summit.... Friirajden lär ju vara skottsäker och nu när dom bestämt sig för smala framvagnen så ser specen riktigt bra ut.
Freeriden skulle inte sitta helt fel. Med nya 800 E-Tec så kan man inte drömma om annat just nu :(