AnabolaCat, Sno Pro 800 -08

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Fan, jag har en likadan diskmaskin i garaget jag med!
Tanten tänkte skicka den med gubbarna som levererade den nya, men jag lyckades hejda henne i tid-kanon att tvätta detaljer i! (Fast den börjar bli lite sunkig inuti nu...)
Härligt, joo min börjar även den bli lite grisig invändigt. Men vafan den skär väl snart ihop motorn på den då jag inte tror den gillar all avfettning jag kört i den :D

För övrigt så är cylindrarna på svarvning nu.....

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Hej, såg att du har stuga i Gauto, har själv kört en del där.. Du har inte haft en 440 tidigare som du skulle sätta en f7 motor i och har stuga brevid Kent L kanske?

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Hej, såg att du har stuga i Gauto, har själv kört en del där.. Du har inte haft en 440 tidigare som du skulle sätta en f7 motor i och har stuga brevid Kent L kanske?
Tyvärr inte de, körde sno pro 600 mod -06 före denna och rev 800 mod innan de. dock stämmer det att jag har stuga i gauto/adolfström.

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Nu börjar det hända grejjer på maskinen

blocket har hamnat på plats, väntar bara på cylindrar.

Dial-A-jetsen börjar ramla på plats samt en massa småplock. Måste bara hitta en nittång modell grov till mina nitar på chassiet.. vem säljer? (6mm nit)

Attachments

kr ingebrigtsen

Välkänd medlem
30 sept 2010
100
0
16
Hei. Fant du ut nå om bestyckningen? Venta på masse dela fra speedwrex og smp nå, håp de kommer i neste uka..

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Hei. Fant du ut nå om bestyckningen? Venta på masse dela fra speedwrex og smp nå, håp de kommer i neste uka..
OJ vad långt bak tråden var! har kört på kring 420-450 om jag inte missminner mig!:hmmmm2:

Cylindrarna har nu hoppas av svarven och hamnat i min ägo åter igen, lite lägre, lite bättre:nod:

Så i helgen så får jag förhoppningsvis maskinen ihopsatt, att jag sen måste svarva om vinkeln på klämspalten är en annan femma, cylindrar och kolvar hamnar under huven iaf. så då kan jag göra färdigt det mesta såsom montera avgastempen.

Sen så har jag precis handlat lite justerbara slp mtx vikter av asker som ska bli utprovade i vinter...

Det närmar sig.....:shocked:

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Lite dåligt med updates här!

Cylindrarna har iaf hittat hem, dial-a-jetsen sitter på plats. förbränningsrummen uppmätta, lite svarvning behövs, se bilder på tennet jag körde runt!

Nu är det nära uppstart!

Attachments

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Nu närmar det sig med stormsteg till uppstart!! :eyebrows:

Cylindrar, topp och nysvarvade förbränningsrum ditsatta

nu är det bara fylla glykol och sen är motorn redo.

sen ska man ju bara dit med all småkrafs.....

EGT mätarn har även den hittat sin plats, får se hur min fästanordning kommer att hålla :madgrin:

Edit: OJ nu kom bullen med på bild, ajja då får ni se hur bra jag är på att baka också, jävligt god ! :eyebrows:

Attachments

Last edited:

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Nu går maskinen och hann med en sväng på bana ihelgen också! går ruggigt fint, behöver gå ner nått gram på primären då den inte riktigt orkade varva de jag ville. fick dock avbryta träningen då jag landade i motlut och fjädrarna till pipan släppte, har fixat kortare fjädrar så nu sitter den som berget :D

Nu saknas bara få tag i en ruta så känns den ganska färdig för i vinter

Hr dock lite problem med koso egt mätare, den vill inte riktigt va me alla gånger, börjar flimmra ibland och visar ingenting.. va tror ni om de?

Lite bilder:

C

CROA

Du har väl likriktat spänningen till Koson, jag brände upp mina pga att jag missade det.
Dock enkelt fixat med lite lödkolvspill..

kr ingebrigtsen

Välkänd medlem
30 sept 2010
100
0
16
Så slangen fra toppen sitter monterat på samme plats som den orginale toppen? bare at dette er f7 slange? Hur my har du lastet på vektene ca, kjøpte meg justerbare super tip med startgroå jeg skal bruke..

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Så slangen fra toppen sitter monterat på samme plats som den orginale toppen? bare at dette er f7 slange? Hur my har du lastet på vektene ca, kjøpte meg justerbare super tip med startgroå jeg skal bruke..
Jag kör med toppen som har lösa förbränningsrum och har då fixat 800 förbränningsrum. alltså är toppen helt orginal sno pro med större förbränningsrum. angående vikter i primären så kör jag 74 gram nu, dock lite tungt så ska ta bort nått gram..

Får fixa likriktare till koson innan man bränner skiten... trodde den pallade AC men kanske inte :eviltongue: