lofdahl: Nje, kanske jag formulerade mig lite väl hårt där, vet att du inte är absolut inte är novis om vi säger så, och menade inte att få de låta så heller.
Det jag menade var att RKTs olika kitt är ju ganska beryktade med sina höga siffror, om inte annat så för bristen att faktist leverera dessa i olika bromsbänkar runt om, så jag antog att även du var nyfiken på grejerna och hade gjort lite research innan du satte igång.
Jag har som sagt läst väldigt många inlägg (85% på dootalk, 7% på snowest) om folk som är missnöjda med sina dynosiffror men väldigt/halv nöjda med resultatet ute i terrängen. Och jag skulle bli väldigt glad om jag var den som bevidase att dynotech hade rätt när de postade sina siffror.
Skulle vara kul att se motorn med ett portat vevhus och en 07R luftbox.
Har som sagt sj en P-TEK och ska inte behöva någon re-curve av boxen, men jag skulle vilja veta hur kurvorna ser ut och vad de blir för skillnad mellan en 800 800HO 800Ptek 800MOD(pro?) och en 800R kruva och hur de gör sig olika i bänken på en och samma motor.
Nån som tar på sig att gör testet så lånar jag gärna ut min box.
Och shimsningen av knacksensorn, tipps på hur man gör där?
1 bricka 2 brickor?
1mm packningspapp? 3mm?
Avläser man på stiften?
kolvsköljningen?
den skurna kolven? ;-)
I bromsbänk?
många frågor och spekuleringar, men det är inte alla trådar som har så här många kvalificerade dynopiloter!!
Snälla svara på allt ni kan (vill)!
vill ni inte svara på något eller inte vet, påpeka då gärna detta så bristen på svar inte uppfattas som ointresse/okunskap
Postar dynotecs körningar av en 04 MXZ 827
http://2strokeheads.com/827dyno.htm
169,4 vid 8300, 320MJ std pipa och burk, körning 12
171,1 vid 8300, 340MJ std pipa och burk, Bondi lufbox, körning 11.