Att 800R kan vara krångligt att bänka pga RAVE har jag också läst, Stox skulle ju gärna få flika in här, men tillsvidare kan vi läsa lite av hans erfarenheter med trilskande RAVE här
http://www.stoxresearch.se/svensk/products_services/dyno_results/rotax_800r/index.html
Vakumstyrningen kom först på 600&800SDI motorn, och sedan på P-TEK, 800R osv..
Lilleman hur gick de för dig på bromsningen?
De blev ingen för mig denna säsong, fårse hur de blir nu inför nästa säsong för mig...
Jag körde tot 108mil denna säsong, varav ca 95-90 utan Tempsensorn, och jag har inget negativt att säga om att köra utan den..
jag hade för övrigt lägst soppa förbrukning under sista turen får året,
Vi körde från Risbäck - Saxnäs - Kittelfjäll och sedan dagen efter Kittelfjäll - Klimpfjäll - Saxnäs - Gitsfjälle - Risbäck
Nästan 28mil och resultatet var
Polaris 500 RMK Trail Fan 3,4L/mil, damen ca 21år
Lynx 600 Sporttouring (500SS) 3L/mil, brorsan ca 34år
Polaris 600 Switchback 04, morbror 2,8L/mil ca 52år
Polaris 500 Classic Touring 98, farsan 2,4L/mil ca 62år
Skidoo 827 Renegade 05, jag 2,1L/mil, ca 26år
Så jag är nöjd, föret var hårt och maxtempen jag såg på termometern var 48c under drift och över 70C (max för mätaren) när man stängde av den.
DVS så fort man startar skotern hade den klippt tändningen och drage bort hk ifall inte sensorn vart bortkopplad..
Thats it for me..