rmk pro 800 155" 2011

LinusG

Aktiv medlem
20 feb 2011
72
0
6
Älvsbyn
Vad rekomenderar ni för vikter samt fjäder till dessa maskiner?
Om man bara vill ha nått att pyssla med under sommaren och nöjer sig med lite extra tillslag.. :)

Finns det verkligen ingen Polaris ÅF som har en webshop? Inte hittat en enda ännu..

//Linus
 

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten
Nån som har engansdämpare på din pro rmk/ rmk ? Vad tycker ni isåfall? Lägg gärna upp en bild om ni har.
Jag har Engans fram och dom funkar mycket bra! Tyvärr har inte Engans tagit fram några dämpare till boggien, enligt katalog så finns det men i verkligheten så passar inte dämparna. Så till boggien måste man se på nåt annat fabrikat.
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
Tänkte höra lite kring inbyten, vad har folket här blivit erbjudna i inbyte? tyckte 105 tusen som jag fick var ritigt dåligt, då sittter det även en timbersled framvagn på min maskin, för övrigt är den i fint skick. ´funderar på attt byta mot en 12a
 
D

Draken

Hur mycket har ni som hört om -12 fått pruta på rent köp?

Tycker polaris åf prutar dåligt!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Ja det är inte många kronor man får pruta. Enligt en av åf:arna jag kollat med så vill inte polaris att de ska pruta nästan nånting på priserna, om det är sant eller ej vet jag ej, men tycker det lät mycket märkligt.. men dom priser jag fått vid rent köp är väldigt lika hos dom handlarna jag kollat hos, så det kan nog mycket väl stämma.
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Man får nog räkna med ca 30 tkr i mellanpris för att byta upp sig en årsmodell, ingen köper en beg -11 för 125 när man får en ny för 135!

Spelar ingen roll vilket märke du har eller skall byta till, alla handlare resonerar lika.

Handlaren behöver en vinst även på en beg maskin för att kunna överleva, dom måste dessutom hålla garanti mm ett antal månader även på en beg.

Ingen billig hobby man har, speciellt om man vill byta ofta.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Man får nog räkna med ca 30 tkr i mellanpris för att byta upp sig en årsmodell, ingen köper en beg -11 för 125 när man får en ny för 135!

Spelar ingen roll vilket märke du har eller skall byta till, alla handlare resonerar lika.

Handlaren behöver en vinst även på en beg maskin för att kunna överleva, dom måste dessutom hålla garanti mm ett antal månader även på en beg.

Ingen billig hobby man har, speciellt om man vill byta ofta.
Jag personligen skulle inte betala 115´ för en -11.
20000 till för en ny är visserligen ganska mycket av skattade pengar-men då slipper jag fundera över hur tidigare ägare använt den, garanti eller inte.
Jag är antagligen känslig i överkant, men jag gasar aldrig med kall motor tex, minst 10 minuters varmkörning har jag innan fullgaskörning-trots att jag förvarar skotern i varmgarage.
Så, min syn på saken: Jag betalar hellre dyrt för att i nån mån betala mig fri från tidigare ägares resonemang om varmkörning, landa med fullgas, plattlandningar osv, osv. Dom dagar jag har tid att köra vill jag att allt fungerar-alternativt skylla mig själv att det är sönderkört! ;)

...men som sagt-jag svär likt förbannat när jag ska byta över att det jag äger inte är värt nånting. =)
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Någon som kan bekräfta rycktet att -11orna ska få samma fotstegsförstärkare som -12orna utan kostnad?
Vet inte generellt men en skoterbekant som lämnade in sin rmk på service fick frågan om han ville ha de undre förstärkarna monterade på sin -11. Det är tydligen valfritt hur man vill göra. Inget recall vad han hörde. Stämmer det så är det bara hatten av. Har inte kollat själv.
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Vet inte generellt men en skoterbekant som lämnade in sin rmk på service fick frågan om han ville ha de undre förstärkarna monterade på sin -11. Det är tydligen valfritt hur man vill göra. Inget recall vad han hörde. Stämmer det så är det bara hatten av. Har inte kollat själv.
Får man fråga hos vem han lämnade in skotern för service?