SOMMAR PROJEKT Lynx RC 440 / 700 ??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Det är garanterat jord, och det ska alltid finnas en jordpunkt i chassit, om det är den enda jordkabeln (som jag tror att de är) så ska den fast nånstans, kan bara så att den har lossnat eller att du har skruvat lös den och inte kommer ihåg de.
Kolla runt elsystemet om du hittar nån jordpunkt, ev kolla kopplingsschemat.
Okej jag ser väll sedan ;) Bara de som jag tror är till oljebehållaren då. En fraga är det överdrivet att förlänga till 358? Tänkte förlänga till 345 men hittat en 358a med 51ns kammar! + Boggie förlängningar! Man kan flytta bak gamla vändhjulen? Går det med 51mm kammar?

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Äntligen har man fått tag på en mattjävel! :D

+ Ev en 40 liters tank. Då kommer de om cirka 3 veckor.

Har mxzan komplett med 440 motorn nu iaf. (glömde ta bild.) Blir teststart i morgon ^^

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Hejsan!
Nu är Mxz700/440in teststartad! Fick en sup och sedan gick den! Startar på första draget nu!

Har 2 frågor
*Hur mycket kedjehus olja ska det vara i kedjehuset till mxzan? Typ 2-3 deciliter. Eller kan man kolla på stickan? (expanderar väll?)
*Vilken rem ska man köra med? Remmen efter chassiet eller remmen efter varriatorerna? Altså jag har mxz 700an med 440 motorn i och 440 varriatorer!
Ska jag då ha mxz 700 remmen eller RC 440 remmen.
Tacksam för svar!

alexanaje

Välkänd medlem
1 feb 2010
272
0
16
örnsköldsvik
Vad jag vet så är rave800 remmen längre en rc så har svårt att tro att du kan skifta remmar, kör på orinal som är anpassad för variatorernas avstånd

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Hej inte hänt något på länge!

väntar på grejerna än... Ska ev köpa nytt kedjehus också då det gammla är dåligt lagat.
Men har en fråga ang luftfilter undra om det går med raka UNI filter eller ska man ha med 15graders vinkel? (hittat nya raka UNI filter på blocket)

Får mattan,tanken och ev kedjehus om någon vecka till. Nu ska man göra sig av med mxzan iaf.

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Har som sagt sålt mxzan och har nu satt dit matta och motor i rc:n. (bara någon kylslang som ska bytas innan den är startklar) glömde bilder... Kan fixas till veckan då jag ska till farsan! :D

Men då är det ju åter till varriator problemet. Har ju 700 varriatorer men man måste bestycka om sekundären eller?

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
Det är ett par saker man bör tänka på.
Även om 700 variatorn är bestyckad till 700 motor så satt denna motor ändå i ett ZX chassie.
Nu när du sätter 700 i revo chassiet så lär du bli tvungen att vikta om, det tror jag, chassiet skoterns tyngd och kraftöverföringen är helt annorlunda.

Så det spelar ingen roll vilken variator du sätter in, i mitt tycke blir du tvungen att vikta om...
tips på vikter? eller är det en smaksak?
ska man börja mixtra med fjädrarna också?
har lika dan skoter dom Mlomdahl94.

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Har en fråga ang varriatorlinjeringen hur mycket ska det skillja mellan varriatorerna på detta chassie? Mellan X och Y (SNABBA SVAR TACK)

Variatorer
Linjering

Kolla med ett 12mm tjockt järn eller en list för linjering av variatorerna. Om det inte finns någon stoppare eller begränsare i din skoter, som kan hindra motorn att vrida sigunder drift, så måste måttet Y vara ca 1,0-1,5mm större än måttet X. Notera också att ny CV Tech, IBC är mindre i diameter och därför är manualens mått Z ej densamma

Såg en annan tabell som visade att det skillde mycket mellan olika chassin?

Provkörde igår iaf;) (var så mörkt fixar bilder idag)

milkmansracing

Välkänd medlem
14 feb 2010
280
0
16
hudiksvall
roligt att det börjar lösa sig för dej, börjar närma mej slutet jag också, sitter också och klurar på variator linjeringen men det löser sig nog, tummarna upp

Status
Stängd för vidare inlägg.