PRO ASSAULT RMK GOES BOOST AND BEYOND

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Blir du klar med allt till Gråträsksvängen v12? Ska bli kul att se hur det lirar :) Går som i valet och kvalet hur jag ska göra till nästa säsong...
Jo jag gör mitt bästa! Vill ju hinna med att åka med er nån sväng iaf.. :) Turbon kommer nog i nästa vecka.. du får göra ett studiebesök! ;)

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.215
1.047
113
Stora Blåsjön
Varsågod Asker! :)

Dom är riktigt fint gjorda! Imponerande för att vara amerikanskt.. :)
Ser mycket bra ut. Blir nog att göra något liknande...
Vad står skalan på lite svårt att se speciellt på den nedre.
Hur funkar det med halkskyddet sätter man i koldkutters eller liknande?

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
aa du va de helt plötsligt fler bilder inte bara den översta som jag såg.. Ser riktigt fina ut måste jag säga.

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
dom där måste helt klart vara marknadens bästa fotsteg.
följer dubben med? borde nästan göra de eftersom dom är rätt dyra jämfört med betterboards o övriga.

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Ok, ja jag vet brydd de ser onekligen väldigt hala ut,
liite ishinna så är man rökt, men kan man sätta dubb så äre ju en annan femma..
hur mkt väger de?
Ja dubb följer med. Och vikten har jag ingen aning om, men dom är inte så tunga! Men grymt styva!

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
dom där måste helt klart vara marknadens bästa fotsteg.
följer dubben med? borde nästan göra de eftersom dom är rätt dyra jämfört med betterboards o övriga.
Är dom verkligen så dyra?? Det är ju ett KOMPLETT fotsteg och inte bara ett inlägg. Och lär ju förändra skoterns karaktär å det grövsta!

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Är dom verkligen så dyra?? Det är ju ett KOMPLETT fotsteg och inte bara ett inlägg. Och lär ju förändra skoterns karaktär å det grövsta!
ja det är sant, och original rören går säkert sälja till nån som krökt dom.

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Fan va bra!! Hoppas du monterar dom snabbt så man för höra om det är nåt att ha :)

Känns som om du är rätt man att testa om det är nåt att hänga i julgranen ;)

Ser jäkligt stabila ut men är det inte lite väl stor "hål" i fotstegen? Hur stor är risken t ex att det fastnar en stubbe lr nåt i hålutrymmet?

froomelom

Välkänd medlem
1 sept 2008
342
1
16
lule
snyggt. blir säkert bra. men, finns det nån garanti på att de ska hålla? tänkte iaf du råkar fara in i nån stubbe eller liknande å en pinne flyger av

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
ja det är sant, och original rören går säkert sälja till nån som krökt dom.
Haha! Jo visst är det så! Om man inte gör som jag och sätter dessa när man krökt och misshandlat original.. :)

Fan va bra!! Hoppas du monterar dom snabbt så man för höra om det är nåt att ha :)

Känns som om du är rätt man att testa om det är nåt att hänga i julgranen ;)

Ser jäkligt stabila ut men är det inte lite väl stor "hål" i fotstegen? Hur stor är risken t ex att det fastnar en stubbe lr nåt i hålutrymmet?
Tackar, :) Om du nu syftar på min "körskicklighet".. :) Tror inte det kommer vara ett problem, dom känns brutalt stadiga. Och hålen är ganska stora, men känns inte så stora när man ser dom "live".

snyggt. blir säkert bra. men, finns det nån garanti på att de ska hålla? tänkte iaf du råkar fara in i nån stubbe eller liknande å en pinne flyger av
Värst vad alla har börjat tjata om garanti.. Det lär det nog finnas om det släpper under normal körning, vilket man inte kan klassa stubbröjning till... Men kan säga att dom lär hålla bättre än alla OEM fotsteg!

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Kunde ju inte hålla mig, var ju tvungen att börja redan ikväll.. :)

Först mäta lite.

Sen en massa nitborrning.

Sen kapa och putsa.

Sen provmontering.. :)

Blir nice!! :)

Kan säga detta, det är dom mest sjukligt styva fotsteg jag klivit på! Och då är dom inte ens nitade än!!

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Tackar, :) Om du nu syftar på min "körskicklighet".. :)
Dels det sen verkar du ju onekligen använda dina grejer rätt hårt med tanke på hur orginal-fotstegen såg ut. Sen har man ju sett diverse filmer som du postade i din gamla tråd. =)

Sent from my iPhone using Tapatalk