PRO ASSAULT RMK GOES BOOST AND BEYOND

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Ser riktigt snyggt ut måste jag säga. Väntar med spänning på din utvärdering efter premiärturen :)

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Tackar tackar! :)

Jag han med lite mer igår kväll innan jag gav upp.

Var tvungen att kapa lite plast för att inte snö skulle stanna i holken.

Och en hel del stålnit blir det..

Sen borra och sätta greppdubb! Kan bara säga att jag vill inte falla och landa på knä på dessa.. :)

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
inge barfota sommarkörning ser jag, haha :) du får köra med foppa-tofflor!

grymt snygga i övrigt.

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Fotsteg ala porr!
Riktigt läckert, och gör nog sin funktion aningen bättre!

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Tack så mycket! Men jag tror faktiskt att jag måste hålla med er! Dom här fotstegen är oroligt fräna. men...

Måste säga PUST STÅNK STÖN!!! Fy vad jobbigt med allt mätande och borrande! Men det var det värt! Ska försöka ta mig ut på en premiärtur snart, kanske en lunchsväng imorgon.. :)

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
ska nog dra till på sånna där till m8an också.hatar när det packar snö.är det sugigaste som finns.grymmt irriterande

vad blev slutpriset på dom innan dom var hemma?
har hört med en firma i sverige

4600ville dom ha.kostar 450dollars i usa.

jävligt prisvärt jämfört med budgetlösningar med inlägg.

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Köp då från firman i sverige, det är till och börja med GRYMMA väntetider, om man inte pyntar upp mer $. Och sen tar expressfrakt.. Nja, vet inte vad mina landade på. Men mindre än självrisken på försäkringen iaf! :)

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
53
Sa Svartbyn
Galet snyggt!!! Säkert oxå Galet bra i snön då inget lär bygga upp på dessa. Jag har kollat lite till min maskin men det verkar bara finnas till storebror nytro mtx, frågan är om det skiljer mycket mellan phazer mtx och nytro mtx? Har du ngn aning?
Hur mkt tid fick du lägga på demont+mont?? De svenska firmor som säljer dessa ligger dom med lager eller beställer dom från staterna, tänkte på det du sa om väntetider...
Följer även detta bygge slaviskt!!!!:nod:

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Du kan inte ta nytrons fotsteg. Men du kan säkert mäta andra maskiners fotsteg till du hittar en som har samma bredd och ungefär samma längd, och bygga om till det passar.

Nu har jag tastat dom och kan bara säga, DET HÄR ÄR DEN BÄSTA MOD JAG NÅGONSIN GJORT PÅ EN SKOTER!! Fy FAN vad bra dom är! Sinnessjukt grepp och absolut INGEN snö eller is uppbyggnad! Helt fantastiska! Jag är nöjd, för dom som inte fattat det. :)

Passade även på att tjyvtrimma lite, och hittade då åt ca 450 rpm som jag haft borta! ska avslöja vad jag gjorde senare, även försvann boggarna.

Twin_power

Välkänd medlem
1 jan 2000
296
0
16
Ånge
Har idag läst igenom inläggena och har lagt till den i mappen "Intresanta" :)
Tycker de är kul med mäniskor som vill förändra och inte nöjer sig med orginalet.
450 rpm, de var inte dåligt. Verkar som någon har skaffat sig lite extra kontroll ;)
Har du gjort eller fundera på några andra förendringar än det som är nämt i tråden?
Har en ASSAULT rmk själv och ska i morgon prova dreva om lite, ska testa 20/42org, 19/42, 19/43, 18/42, 18/43.

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag gjorde inte så mycket egentligen, rengjorde ves:arna och gjorde om styrningen av dom.

Varför vill du dreva ner?? Du kommer bara att tappa en massa driv i lössnön. Optimera istället variatorerna. Det är vad jag skulle gjort iaf. men det är klart, alla har ju inte likadan körning.

Twin_power

Välkänd medlem
1 jan 2000
296
0
16
Ånge
Jag ska testa å se, man måste ju prov för att få veta, och har man inte provat så vet man ju inte ...
Har införskaffat mig en uppsättning 11-66vikter som jag ska laborera lite med senare.
hmm, tagit bort solenojden och kopplat ihopvesarna?

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Har idag läst igenom inläggena och har lagt till den i mappen "Intresanta"
Tycker de är kul med mäniskor som vill förändra och inte nöjer sig med orginalet.
jag tycker de roliga är att de e över 150 inlägg när han bara bytt fotsteg i en projekttråd

.. förutom?
vad har jag missat?

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Ni får inte koppla ur ventilen! Då blir det felkoder! Utan låt den sitta kvar fast utan funktion. Sen gör man bara två små slangstumpar som är pluggade i en ände som man sätter på vesarna. Men se till att rengöra dom först!