Renovering av Yamaha V Max -96

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Hallå nu har det gått för lång tid sen ni la in ett innlägg med text och bilder på bygget, man blir trasig av att se vad
vissa kan lägga ner tid på en skoter, tycker själv att man är bra på att fixa och dona men efter det här är man bara
en råsopa i jämförelse, när ni är klar med skotern så ställ den där du brukar ha rumsbordet.

Vad tar ni för en helrenovering. :whistle:

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Kommer lite bilder snart, har inte hänt så jättemycket utan jag bygger vidare på dynan. Blir många steg då jag skall få till facket för spaden och sen måste kablaget förlängas då dynan blir högre.

Vad tycker ni jag skall köra för färg på dynan
1. Bara svart
2. Svart och mörkgrått
3. Blått och svart

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Verkar vara nr 3 som är poppis...får då kör man väl svart på själva sittdelen och blått på sidorna??

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Lite mera bilder

Hållare för spaden

Inpassning av bottenskivan

Första lagret av styrofoam limmat

Har även köpt en nya stänklapp av Viperhauk, texten var lite sliten så jag limmade på blå reflextejp...färgen matchar väldigt bra Yamahablå :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Lite bilder från dagens jobb med dynan

Andra lagret styrofoam limmat

Inpassning av den gamla dynan på ny botten

Sittdelen blev för mjuk så den fick ett lager styrofoam till

Test av sitthöj på skotern, styret behöver höjas en bra bit :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Tackar!

Dyna skall slipas till lite mera så den får mjuka former och är bekväm att sitta på. Jag tror det skumgummit jag använde var lite för mjukt så ev. kommer jag att skära ut en bit där man sitter och ersätta med liggunderlag som är lite styvare. Sen kommer jag att limma ett tunnt skumgummilager över hela dynan för att jämna till alla skarver.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Några bilder från dagens jobb

Dynan börjar bli färdig formmässigt

Testning igen på skotern

Konstaterade att sittdelen på dynan är för mjuk. Så jag skar ut lite skumgummi och satte in sittunderlag istället som är lite hårdare.

För att kunna använda utrymmet där bak så bygger jag en hylla ovanför spaden. Spaden kan man ta ut under hyllan så hyllan behöver inte flyttas.

Det blir en ny och större bagagelucka. Här mallar jag till för att se hur den skall bli och hur gångjärnen skall placeras.

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Nyss läst igenom hela tråden, ser vissa bilder "Före polering" och sen när jag scrollar ner skrattar jag bara :D Blir skit snyggt!

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Idag har jag fått hem lite grejer från min kompis som hjälper mig med att vattenskära lite metall...så förhoppningsvis blir det gjort en hel del i helgen.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
OK..här kommer några på bara delarna då :) Dom är ju ännu råa, alla delar skall bearbetas ännu innan montering

Bagagelucka + ram...blir dubbla diodlysen i luckan :)

Bromsskiva + bromsoksfäste

Styrhöjare + krokar till skidorna