Renovering av Yamaha V Max -96

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
Hur mycket köpte du den för? Skulle var kul och höra uppskattningsvis hur mycket du skulle sälja den för!
Lite hypotetiskt alltså :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag köpte den för 13000kr, har ej funderat på att sälja den så jag har ej funderat på något pris heller.

Dynan och styrhöjaren gjorde mycket skillnad...tyvärr är jag ej 100 nöjd med dynan, den är lite för hård och lite för bred. Så det blir ett projekt nästa höst :) Ombyggnaden av bromsen är jag supernöjd med..behövs bara 1 el. 2 fingar för att kontrollera bromsningen. Den styr in mycket bra längs lederna också...så det jag har hunnit testa hittills så är jag mycket nöjd med den.

Men det finns nog lite mera finlir att jobba med nästa höst :)

4

426H

Kul tråd att läsa, och sjukt imponerande renovering!:clap2: Grattis till en fin skoter, hoppas du får mycket kul med den i vinter.

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Har glömt fråga, men tror jag såg dej på denna skoter under svenska rallyt? Va ute på skärsjön på väg hem efter sista gången dom kört sträckan. Körde om vem jag tro var dej och ett barn på din skoter precis innan man åkte av sjön. Åkte med två till åkare jag, en arctic 4-t och en äldre lynx. själv körde jag min lynx 440, :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Har glömt fråga, men tror jag såg dej på denna skoter under svenska rallyt? Va ute på skärsjön på väg hem efter sista gången dom kört sträckan. Körde om vem jag tro var dej och ett barn på din skoter precis innan man åkte av sjön. Åkte med två till åkare jag, en arctic 4-t och en äldre lynx. själv körde jag min lynx 440, :)
Jag jag var med sonen och kollade på rallyt på Skärsjön..så det var säkert mig du såg

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Kul tråd att läsa, och sjukt imponerande renovering!:clap2: Grattis till en fin skoter, hoppas du får mycket kul med den i vinter.
Jag har väl hunnit köra drygt 50mil nu innan det blev byte :)