Bara en fundering JAAG! Skall du köpa TIED enbart för att få mindre remslitage? I sådant fall är min fråga hur många remmar räknar du med att blåsa av för att det skall vara värt 8000spänn?Då har Doodoctor sänkt priset till i år. Tycker mej minnas att ha läst nån siffra i närheten av 600 i fjol. Jag tror säkert att det blir bra när han bygger om, men jag är nyfiken på Tied så..... och prislappen hamnade på den bra sidan 8000 så vaafaaan =)
Jag vill absolut ha flytande sekundär och då fanns 3 alternativ.
1: Doodoctor; skotern ska enligt leveransplan komma vecka 49...... innebär att innan variatorn åkt kors och tvärs över världen, fastnat i 2 tullar, tappats bort av DHL osv så är det sommar igen......
2: Köpa pryttlarna från RSen, kostar nya 12-15000 pix inkl vanlig teamvariator beroende på hur bra du är på att pruta.........
3: Tied enligt ovan
And the winner is, ja ni fattar.
F.Ö är det är ju inte riktigt så att dom har sjöar och plattland på 800m höjd omringade av 8000m toppar som dom kör upp på ibland. Läs på "det andra forumet" det Edvard Lundberg skrivit om när han var över till Burandt förra vintern och hur pigg en std 800 känns i klippiga bergen..........