skoter körning i sthlm området.

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Joo vi har ju mycket åkrar och skit i märsta... snackat men en bonde förra året och han var int så sugen på att låta mig tokköra på åkern.. gick bra att provköra å så men inte leka runt.. Anders de vart inga pirater.. haft en jävla otur.. eller tur i oturen. fångarman dom så får man ha dom omborde i flera veckor. inget land som vill ta emot dom hehe.. Men nu är vi på väg hem.. är utanför Portugals kust nu lite norr om Lisabon... snar hemma =)!! hare fint!!
fan va kul fredde, då kan vi köra lite snart, ska dra ut till landet i veckan å köra, har kommit mellan 40 å 50 cm där, ligger ju vid kusten. må bäst // anders

Freddefart

Aktiv medlem
8 sept 2009
68
0
6
fan va kul fredde, då kan vi köra lite snart, ska dra ut till landet i veckan å köra, har kommit mellan 40 å 50 cm där, ligger ju vid kusten. må bäst // anders

Japp snart får man äntligen pröva nyskotern.. dock så är jag bara hemma 3 dagar så blir bara att flytta skotern några hundra meter till ett nytt garage jag fått.. längtar redan efter dom dära ynka hundra meterna att köra haha !! fy fan 50cm.. men äre någe vettig botten?? MVH Fredde

Freddefart

Aktiv medlem
8 sept 2009
68
0
6
Testade bara lite på ängen nere vid Norrbackaskolan.. inte det bästa stället att köra på men ingen som var vid pulkabacken bredvid klagade i alla fall.
Du skulle dragit ut på midgårdvallen och dragit några fullgas repor hehe ! haru åkt i märsta förut? vetu nå bra ställen?

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Japp snart får man äntligen pröva nyskotern.. dock så är jag bara hemma 3 dagar så blir bara att flytta skotern några hundra meter till ett nytt garage jag fått.. längtar redan efter dom dära ynka hundra meterna att köra haha !! fy fan 50cm.. men äre någe vettig botten?? MVH Fredde
kan tänka mig att det är kul, varför bara tre dagar??? ingen botten nånstans, bara flyger buskar å skit bakom haha, nä men går å köra lite lungt.

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Du skulle dragit ut på midgårdvallen och dragit några fullgas repor hehe ! haru åkt i märsta förut? vetu nå bra ställen?
Vid Midgårdsvallen brukar vi vara med våra radiostyrda nitrobilar och ha skoj.

Dessa vändor under helgen var bara lite lugnt för att testa så att allt fungerade som det skulle och den enda som hade synpunkter på detta var farsan som inte tyckte om att jag "grävde" fram gräsmattan bakom hans villa när jag testade att dra på lite...

Jag har inte kört något i Märsta tidigare men brorsan bor ute i Odensala och han skulle kolla med sina grannar om vi får använda skotern på deras marker..

Freddefart

Aktiv medlem
8 sept 2009
68
0
6
kan tänka mig att det är kul, varför bara tre dagar??? ingen botten nånstans, bara flyger buskar å skit bakom haha, nä men går å köra lite lungt.
Har kontrakt till den 17e så ska vara i karlskrona och rusta av och ha massa läkar undersökningar så man inte dragit på sig något skit när man vart i afrika/mellanöstern..
Köra lungt funkar alltid första 5min hehe ;)

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Har kontrakt till den 17e så ska vara i karlskrona och rusta av och ha massa läkar undersökningar så man inte dragit på sig något skit när man vart i afrika/mellanöstern..
Köra lungt funkar alltid första 5min hehe ;)
okej , skönt att komma hem ??? har du fått svampar på snorren lr ???*asg* nä skämt åsido. jo det va lugn körning tills man kom ut på en stor äng, då blev det fulla spjäll :) man kan ju hoppasatt det blir + nån dag å sen fryser på så det blir lite botten. må bäst//anders

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Vart i Märsta bor ni andra skoterägare/åkare...
Det verkar tydligen finnas ett par stycken så vi kanske kan träffas och diskutera lämpliga platser att köra på.

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Vart i Märsta bor ni andra skoterägare/åkare...
Det verkar tydligen finnas ett par stycken så vi kanske kan träffas och diskutera lämpliga platser att köra på.
jag bor i sundbyberg, har vänner i märsta så är där ibland, kommer gärna upp å kör om du hittar något bra stäle:)

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
idag blir det en sväng ut till värmdö å kolla läget, hört att det kommit ca 25 cm till sen senast jag va där :) ska plocka av foxfloatarna för ska renovera dom på måndag. blir det någon körning snart ?? såg ut som det ska bli några +veckan som kommer å det gör ju inget. säg till om ni ska ut på en sväng jag lastar å kommer.- mvh anders

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
dom tar runt 600:-st för att serva dom, tycker det är helt okej kanske blir lite mer om dom behöver byta någon packbox lr nåt;) har adrig varit där men va det närmsta stället som jag hitta så åker dit imorn å dom fixar det medans jag väntar. idag har det töat lite så fryser det på nu blir det perfekt med snön som kommer, må bäst mvh a

http://www.motorcenter.org/butiken.asp