skoter körning i sthlm området.

Hageelin

Välkänd medlem
15 mar 2009
366
0
16
31
40000:- har gått 660 mil grymt fräsh ! slp pipa å burk låter inte så mkt men har org med så får se vad jag åker med uppe i fjällen, är du nöjd med din ???
schysst! Farsan letar exakt likadan.
jadå, känslan att man kan ta sig fram näst in till över allt är ju grymmt skön :D
57mattan matar på ganska bra så :D

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
schysst! Farsan letar exakt likadan.
jadå, känslan att man kan ta sig fram näst in till över allt är ju grymmt skön :D
57mattan matar på ganska bra så :D
finns några på blocket, bara ge ett skambud hehe, a fan måste byta matta, har bara org 32a på, men hade ett par c&a pro skidor hemma som jag dunka dit, org är ju sjukt smala.

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
jo vi tänkte att man kan mötas upp å kika på det å ta en tur ;)
Måtte det komma lite snö bara. Det lilla puderlager som ligger nu kommer väl knappt räcka för att kyla om det blir lite längre sträckor och inga isrivare sitter det på :(
Skulle tro att dom där skridskoåkarna har ungefär raka motsatsen till uppfattning om vad som är "bra is" förutom att vi alla vill att den bär.

Skall man ha isrivare som monteras i kåpan, chassit eller såna där som sitter på boogiehjulen?

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Måtte det komma lite snö bara. Det lilla puderlager som ligger nu kommer väl knappt räcka för att kyla om det blir lite längre sträckor och inga isrivare sitter det på :(
Skulle tro att dom där skridskoåkarna har ungefär raka motsatsen till uppfattning om vad som är "bra is" förutom att vi alla vill att den bär.

Skall man ha isrivare som monteras i kåpan, chassit eller såna där som sitter på boogiehjulen?
ser ut som att det ska komma lite snö nästa vecka. isrivare har jag ingen koll på vad som är bäst tyvär, men kan tänka mig att dom man sätter på buksidorna river upp bra;) mvh anders

micaelaman

Aktiv medlem
3 feb 2007
86
0
6
Vallentuna
Jaha, så har man köpt skoter då och bor i stockholm. Helt galet jag vet.

Då kommer man ju till frågan, var kan man köra och finns det nåt ställe där det finns nå snö i närheten? Runt där jag bor finns det knappt nån snö alls (norra stockholm)

Valet föll på en Yamaha SRX 700 -98

Fenox

Aktiv medlem
9 feb 2010
90
0
6
Upplands Väsby
Det e ju typiskt att när man för en gång skull har skotern hemma så försvinner snön... Men om det mot all förmodan skulle komma rejält med snö igen... Är det nån som har tips på åkning runt waxholm? Gärna inte bara åkning på isen.

micaelaman

Aktiv medlem
3 feb 2007
86
0
6
Vallentuna
Tackar!

I morgon ska jag åka upp till syrran i norrtälje och provköra nyförvärvet. Det blir väl bara att testa den lite i nån av deras hästhagar.

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Det e ju typiskt att när man för en gång skull har skotern hemma så försvinner snön... Men om det mot all förmodan skulle komma rejält med snö igen... Är det nån som har tips på åkning runt waxholm? Gärna inte bara åkning på isen.
Mina hemtrakter (Rindö) men jag hade inte någon skoter när jag bodde där så jag funderade aldrig på det. Själva Waxholmen är nog bara att glömma, för tätbebygd men kanske det går att hitta något ute på Bogesundslandet. Annars finns det ju en del öppen mark från försvarets övningsområden vid Myttinge på Värmdösidan. Passa dig om maskinen inte är i skick bara, det är där polisen parkerar sina helikoptrar :)

Fenox

Aktiv medlem
9 feb 2010
90
0
6
Upplands Väsby
Mina hemtrakter (Rindö) men jag hade inte någon skoter när jag bodde där så jag funderade aldrig på det. Själva Waxholmen är nog bara att glömma, för tätbebygd men kanske det går att hitta något ute på Bogesundslandet. Annars finns det ju en del öppen mark från försvarets övningsområden vid Myttinge på Värmdösidan. Passa dig om maskinen inte är i skick bara, det är där polisen parkerar sina helikoptrar :)
Det är faktiskt närmare bestämt vid bogesund vi utgår ifrån isåfall. Har nämligen plats på Askrike camping (vid Waxholms golfbana). Vi åkte där en gång förra vintern, men då blev det mest åkning på isen och lite nedanför golfbanan. Vi vågade inte åka upp på så många ställen pga potentiellt griniga markägare.

Försvarets övningsområde vet jag inte om jag skulle våga inkräkta på ^^