skoter körning i sthlm området.

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
ingen som är sugen. vi åker på fredag, inget slutmål, bara vi får köra skoter. :)
Skulle rekommendera Ryssjön som ligger utanför Svartnäs. Det är ca 9mil norr om Gävle.
Snörapport från igår visade på 2-3dm "botten" och 2-3dm nysnö uppepå. "Inga problem att leka och burka"

Skulle gissa på att det är närmaste stället med snö från sthlmsområdet.

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
I tråden Ryssjön/Svartnäs finns det inlägg med karta till den ena skoterparkeringen.. det ska tydligen finnas en till nere vid sjön, men vet inte själv vart det är.

DaGmarDasK

Välkänd medlem
11 apr 2010
564
1
18
falun
den parkeringen ligger vid crossbarnan annars är det perfekt att utgå från den vanliga parkeringen!
var där och åkte en lite sväng det är en grym botten, och kanske 1-1,5 dec nysnö ovanpå, lederna är i behov av en sladdnings runda.

taffiz

Välkänd medlem
28 feb 2010
126
0
16
Sthlm/Mora
Säfsen ligger bara 3 timmar bortz kanske är något? Fan vi måste ju dra iväg snart!?
Passerade ludvika igår och då vad det knappt 1 cm snö på marken, men lite över mora trakten är det ca 3dm snö utom i skogen då det är kanske 5 cm..

bild från veckans körning

fresken

Välkänd medlem
4 jan 2011
292
0
16
stockholm, Nynäshamn
Jaa nu får se till å styra upp nått vi stockholmsbor... va uppe i Kalix å körde hela förra veckan va väll ca 50cm puder utan botten.. men gick bra iaf :D Men chassit blev lite snett och en lyftbåge gick av ;D vid gävle å där låg de inte mkt snö på baken när jag åkte förbi...

taffiz

Välkänd medlem
28 feb 2010
126
0
16
Sthlm/Mora
Jaa nu får se till å styra upp nått vi stockholmsbor... va uppe i Kalix å körde hela förra veckan va väll ca 50cm puder utan botten.. men gick bra iaf :D Men chassit blev lite snett och en lyftbåge gick av ;D vid gävle å där låg de inte mkt snö på baken när jag åkte förbi...
Om ett gäng drog till Gördalen då? ca 50 mil från sthlm

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Skotern är repad och servad men jag pallar inte erat tempo.
Gammal gubbe vill finåka, grilla och fika :)
Skulle dessutom vilja testköra några mil innan jag vågar lita på maskinen. Surt att fastna med motorstrul igen :-(

Grannarna var ute på isen vid mig igår. Några centimeter till och lite snö på det så kan jag börja ge mig ut. Ska provborra i veckan och se hur tjock den är...

Contrast362

Välkänd medlem
30 nov 2010
244
2
18
Skotern är repad och servad men jag pallar inte erat tempo.
Gammal gubbe vill finåka, grilla och fika :)
Skulle dessutom vilja testköra några mil innan jag vågar lita på maskinen. Surt att fastna med motorstrul igen :-(

Grannarna var ute på isen vid mig igår. Några centimeter till och lite snö på det så kan jag börja ge mig ut. Ska provborra i veckan och se hur tjock den är...
Är det verkligen så pass än? Kan inte vara mer än några få cm såfall och veckan ser ut att bjuda på plus grader och regn även om det framåt helgen ser kallar ut igen. Man börjar bli rätt less på detta nu även om det i skrivande stund är -7. (Gammal gubbe vill finåka... grilla å fika - va gammal man kände sig helt plötsligt :))

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Iofs så tror jag det är fyra hus som har sjövärme (ur en mycket liten sjö ) men det växer på ganska fort om det är ett par minus och vindstilla. Sitter just nu och tittar ut över Årstaviken där det hela tiden vill lägga sig en tunn hinna. Fast vind, strömmar och båttrafik har övertaget än så länge :eek:h:

va gammal man kände sig helt plötsligt
Egentligen är man väl kanske inte SÅ gammal men jag brukar inte direkt leka eller busa, oavsett fordon. Man är väl kanske inte så vältränad som man borde vara heller. Puckelpisten utanför Gävle kändes i benen ett par dar. Sedan är det ju ingen "stå-upp-maskin" heller så man får böja rygg om man inte sitter ner....

Däremot är jag en livsnjutare som föredrar lite nikotin och koffein framför adrenalin :bigsmile:

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Lynxer! Vi behöver inte ligga å piska som vi gjorde när vi var i Gävle, tycker vi kör en repris på den turen fast i lungt tempo? Kan ta med lillkillen ; )

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Haha!
Nej, vi kanske kan ta det lite lugnare eller om det är någon mer som vill ta det lugnt så kan vi mötas upp längs med leden isf.
Kanske kan få lite mindre snö i luften också så man kan se mer än fem meter framför sig :mmph:
Min lilltjej fyllde tio i söndags, får se om hon vill med ifall det blir av.

Jag ska ringa och se om mitt släp är klart för leverans så är det fixat också och jag slipper bökiga hyrsläp utan tipp och kåpa.

Contrast362

Välkänd medlem
30 nov 2010
244
2
18
Haha!
Nej, vi kanske kan ta det lite lugnare eller om det är någon mer som vill ta det lugnt så kan vi mötas upp längs med leden isf.
Kanske kan få lite mindre snö i luften också så man kan se mer än fem meter framför sig :mmph:
Min lilltjej fyllde tio i söndags, får se om hon vill med ifall det blir av.

Jag ska ringa och se om mitt släp är klart för leverans så är det fixat också och jag slipper bökiga hyrsläp utan tipp och kåpa.
Du slog till och köpte ett, vad blev det för släp?

taffiz

Välkänd medlem
28 feb 2010
126
0
16
Sthlm/Mora
kanske lite offtopic.. men fungerar biltemas olja likabra som polaris oljan ? har lyckas tappat bort dunken med oljan.. måste köpte en ny :)