Har inga probs med remmar iaf, ventkit å v stag.
Inte gör de nåt, finns ingen skönare skoter blir en massa annat också, Tikka pipa v kit mm
nu ska inte jag hålla på och bråka på någon men jag har ägt både summit freeride samt m8 ltd -11 som jag har nu.Dom behöver inte utveckla ett enda dugg om dom inte vill, bara bulta dit grejerna som redan sitter på RS:en, sekundäraxel, variatortorn, variatorstag och motorkuddar och sen välja en lämplig splinsad sekundär från hyllan. Att dom inte kan vara ventilerade från fabrik beror på att då klarar dom inte ljudkraven så det åker man nog på själv hursomhelst.
Känner dom sej sedan seriösa så kan dom ganska enkelt göra något enkelt motorfixeringsstag också......
Och till alla kringstrykande kissemissfantaster..... Ja AC gör nog dom driftsäkraste lössnömaskinerna just nu, men dom går ju fan inte köra.... Ergonomi som farsans -82 JAG, styrutslag som en gammelmerca, och styrstång gjord av kludd...... det blir ännu dyrare att fixa till chassiet på en M-maskin till körbart skick än att fixa variatorbekymren på en Doo. Hade AC haft den fina Suka 800HO motorn i ett nytt bra chassie som inte väger mer än det dom har nu så skulle man nog bli tvungen att överväga di gröne. Men som det nu verkar så kommer dom att hinna byta bort den bästa biten på hela skotern, den japantillverkade suzukimotorn, mot något egendesignat Amerikanskt junk lagomt till dom får till ett nytt chassie
Nej! Har just varit och spöat min gade ordenligt i en timme. Den blir lite för varm i variatorerna enligt mig. Det som jag noterade är att 391 remmen blir inte lika varm som 377!? (test från -09 gade) Skulle summitarna landa på samma temp som gaden har skulle nog remmarna hålla...kanske. Gaden går riktigt bra med C#1 8100rpm. Det finns utrymme för mer last i primären. Min är inte ok i linjeringen. Behöver shimmsa ut sekundären. Åter kommer senare med mer info..Med risk för att vara lite Off-Topic..... Men har Renegade 800 E-Tec Backcountry och 1200 X samma problem med remmarna?
Dom behöver inte utveckla ett enda dugg om dom inte vill, bara bulta dit grejerna som redan sitter på RS:en, sekundäraxel, variatortorn, variatorstag och motorkuddar och sen välja en lämplig splinsad sekundär från hyllan. Att dom inte kan vara ventilerade från fabrik beror på att då klarar dom inte ljudkraven så det åker man nog på själv hursomhelst.
Känner dom sej sedan seriösa så kan dom ganska enkelt göra något enkelt motorfixeringsstag också......
Och till alla kringstrykande kissemissfantaster..... Ja AC gör nog dom driftsäkraste lössnömaskinerna just nu, men dom går ju fan inte köra.... Ergonomi som farsans -82 JAG, styrutslag som en gammelmerca, och styrstång gjord av kludd...... det blir ännu dyrare att fixa till chassiet på en M-maskin till körbart skick än att fixa variatorbekymren på en Doo. Hade AC haft den fina Suka 800HO motorn i ett nytt bra chassie som inte väger mer än det dom har nu så skulle man nog bli tvungen att överväga di gröne. Men som det nu verkar så kommer dom att hinna byta bort den bästa biten på hela skotern, den japantillverkade suzukimotorn, mot något egendesignat Amerikanskt junk lagomt till dom får till ett nytt chassie
Helt rätt, det skulle vara väldigt svårt att lämna ski-doo. För det finns ingen skönare skoter :blink1:Inte gör de nåt, finns ingen skönare skoter blir en massa annat också, Tikka pipa v kit mm
Jag har då inte skickat remmen än i min FreeRide. Ser ut som ny efter 25mil. Och allt är orginal, inte ens tagit bort nått för att det ska "Kyla" Bättre :bigsmile:Säger ingenting om att man monterar olika trimtillbehör. En skoter finns det alltid hämta mer ur.
MEN att man måste köpa tillbehör för att den NYA skotern ska ta sig från punkt A till punkt B utan att skjuta tex remmen skulle jag aldrig acceptera.