Problem med 800 e-tec (freeride/Summit)

miggy

Välkänd medlem
1 jan 2000
322
5
16
Ska bli mycket intressant läsning. Har provkört en Freeride hos min ÅF och jag tyckte att det var en kanonmaskin att köra. Kommer man tillrätta med remproblemen så kan det mycket väl bli en sån när jag bokar ny maskin till våren.
Det är en kanonmaskin ångrar inte en sekund bytet till en lång!

thewayout

Välkänd medlem
14 sept 2004
394
0
16
Att dreva ner från 21-45 utväxling som redan är nog lågt gör att man måste driva på med mer "push" i variatorerna för att få framdrift.
tror du får fundera lite mera på det där du skrev. vad händer då du drevar ner????? fundera på det så kan du återkomma med ditt svar.

Mucklan

Aktiv medlem
25 dec 2009
68
1
6
Frågade idag! de har ingen klar lösning utan jobbar på saken enl uppgift!
Verkar ju lite skumt om de har fixat er Nordland, är det upp till ÅF att hitta på ngt??

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
BRP kommer enligt uppgifter jag fått med en lösning under nästa vecka. Vi har fått en fix som är upp till test av en ÅF.

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
BRP kommer enligt uppgifter jag fått med en lösning under nästa vecka. Vi har fått en fix som är upp till test av en ÅF.
Kom igen nu Nordland, var inte så hemlig! Jag har ju köpt en prenumeration redan, vad mer vill du ha av mig? Tänk dig själv att sitta i Sumpan 75 mil från skotern och allt du har är detta forum och den enda som vet nåt spelar det här ytterst frustrerande kortet: :tape: Man kan ju få nippran för mindre. Snälla.

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
53
Boden
Kom igen nu Nordland, var inte så hemlig! Jag har ju köpt en prenumeration redan, vad mer vill du ha av mig? Tänk dig själv att sitta i Sumpan 75 mil från skotern och allt du har är detta forum och den enda som vet nåt spelar det här ytterst frustrerande kortet: :tape: Man kan ju få nippran för mindre. Snälla.
Dom bör ju få lite tid på sig att provköra å se så att det verkligen blev bättre.

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Det har du absolut rätt i, men jag kommer inte åka på dom grejerna ändå. Det är bara 441 ramperna jag vill åt! Vents, stag, dekalkit, handskydd, kapell och mesh och vad fanken mer? Vore det inte bara skönt a få tre stycken ramper á 400 riksdaler? Helt utan kostnad.

miggy

Välkänd medlem
1 jan 2000
322
5
16
Jag skulle bli mycket förvånad om det inte ingår nån typ av upplinjering i det här smarta brp nu kommit på....

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
smällt 2 remmar på 40 mil nu, lillebror 2 på 50mil. båda 2 har varsin freeride. kul liv
Ta nu dessa remmar i en plastkasse och lämna tillbaka med reklamation hos din ÅF som sålt maskinen. De kommer då att åtgärda din skoter, och om du får problem, skicka mig ett PM.

fr33RID3

Medlem
16 dec 2010
32
0
1
Boden
Hejsan har en freeride har en fråga till alla andra som har en sån min tar mellan 6 och 7 liter milen i snitt då har jag även kört svinlugnt mellan bus ställena..... ska in med maskinen idag men hade varit kul att se om nån annan maskin tar lika mycke....

E

ejwbegysv

Pratade med en kille i Gördalen igår som också har en freeride, 2 remmar på ca 50 lugna mil... 96kr/milen....

Han skulle lämna in skotern till ÅF direkt..

Senast redigerad av en moderator:

miggy

Välkänd medlem
1 jan 2000
322
5
16
Hejsan har en freeride har en fråga till alla andra som har en sån min tar mellan 6 och 7 liter milen i snitt då har jag även kört svinlugnt mellan bus ställena..... ska in med maskinen idag men hade varit kul att se om nån annan maskin tar lika mycke....
Det är inte normalt.
Har snittat som mest 3.1 liter milen det var ospårat/dikeskörning 12 mil där vi stannade till på ett flertal myrar och lekte.
Vanlig blandad körning 70/30 lössnö och led ligger jag oftast mellan 2.1-2.7l milen.
Går ju å köra på 1.7l milen också men hur kul har man då?

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Då lär nåt vara riktigt galet...
De tre sista gångerna jag tankat har min tagit mellan 2-2.5L/mil
Helt otroligt...

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Ännu mera tragisk läsning, alla verkar tycka att det är ok att köpa skoter för 150k och sedan byta ut hälften av delarna för att få den att fungera...
Jag har en Nytro MTX och kör fortfarande på leveransremmen, skall dubbelkolla ikväll för att se om den är ok.
Jag köpte 2st extra remmar bara för att jag denna vinter har lekt på myrar mm och verkligen använt min maskin på det sätt som den är tänkt, helt i onödan verkar det som. Sen att en rem kostar nästa 4tusen är helt sjukt, Yamma säljer sin rem för dryga 900 kronor.

Jag ville inte föra in ännu ett märke i diskussionen utan bara öppna upp för hur det kanske skall fungera på en ny skoter.

Jag har kört Freeriden några mil i vinter och den har liksom mitt namn på papper redan, men att lägga halva driftskostnaden på remmen känns ointressant.

Hoppas den utlovade lösningen från BRP verkligen löser detta problem.