Problem med 800 e-tec (freeride/Summit)

miggy

Välkänd medlem
1 jan 2000
322
5
16
Ingen som vet exakt vad dom ska göra? vad dom ska byta? vilka ramper det blir? vilken fjäder? shcimsa sekundären ? vad gäller?

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Finns det verkligen nån service-bullentin angående variatorproblem Ski-doo 800?

En kompis ringde och fråga en BRP verkstad och svaret han fick var, citat:

"Jävla internet-tjafs...", "...Det är på den Amerikanska marknaden som det ska bytas ut grejer"

"...Det är är ett problem som blivit uppblåst på internet"
Osv.

Alla BRP representanter verkar alltså inte vara enliga?

Roggaz78

Aktiv medlem
30 jan 2008
94
0
6
Brunflo
aha de e alltså därför min skoter äter remmar. borde va lätt att åtgärda isåfall. ja provar: det är inte min skoter som de e fel på, de är internet som har förstorat det.

nu ska vi ut å testa om den fungerar. återkommer med resultat.

jaaasi

Aktiv medlem
18 dec 2010
62
0
6
Norsjö
Verkar som om det börjar hända saker.. God morgon BRP , kanske ni vaknat nu. Tack Snowmobile som tagit upp dessa problem.
Tror knappast det är BRP som fått tummen ur. Tror det är vissa ÅF som prövar fram olika variator set up för att få behålla kunder. Så klart att endel ÅF bryr sig inte. Men endel vill ha nöjda kunder, och behålla dom. Det är vad jag tror.

miggy

Välkänd medlem
1 jan 2000
322
5
16
Tror knappast det är BRP som fått tummen ur. Tror det är vissa ÅF som prövar fram olika variator set up för att få behålla kunder. Så klart att endel ÅF bryr sig inte. Men endel vill ha nöjda kunder, och behålla dom. Det är vad jag tror.
Verkar faktiskt som att du har mycket rätt i det där uttalandet.......

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Jag börjar se en röd tråd gällande dessa "remproblem". Jag tror felet många gör är att dom kör med sina maskiner. Jag har en Freeride i Västerbottens inland men bor själv i Sundbyberg och faktum är att jag har inte bränt en enda rem. Min brorsa i Stockholm likaså!

miggy

Välkänd medlem
1 jan 2000
322
5
16
Alltså jag måste ju bara säga att maskinen är fan grym, jag gillar den bara mer och mer! Flytande qrs verkar ha botat remätandet, bytte skidor till slp pp och schimsade om framdämparna lite hårdare och den är ju en raket:) snabb på leden är den ju också! Nåt positivt måste vi ju få skriva ;)

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
miggy: heeelt off topic! Problem med 800 e-tec, inte positiva!
;-) Kul att den funkar för dig!!
Ride on!

Föresten, vad säger din ÅF ang dina ingrepp?
har du din garanti kvar?

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Jag uppmanar alla som har problem att nu ta dem till ÅF, så ska ni se att ni får hjälp med att "individuellt anpassa" era maskiner.

Om ni får problem så kontakta oss.

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Är det verkligen ingen som lämnat in sin maskin till ÅF och fått remproblemet åtgärdat?
Det är ju anmärkningsvärt i så fall. Det är ju så många som har problemen.
Det vore intressant att höra vad ÅF bytt ut för att få det att fungera bättre.

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Vi har lämnat in vår maskin och fått det åtgärdat, text kring detta sammanställs just nu, och kommer med i tidningen som går i tryck i morgon fredag.

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
53
Boden
Vi har lämnat in vår maskin och fått det åtgärdat, text kring detta sammanställs just nu, och kommer med i tidningen som går i tryck i morgon fredag.
Ska bli mycket intressant läsning. Har provkört en Freeride hos min ÅF och jag tyckte att det var en kanonmaskin att köra. Kommer man tillrätta med remproblemen så kan det mycket väl bli en sån när jag bokar ny maskin till våren.

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Jag står på gränsen till att beställa ett variatorkit till min men om ÅF fixar allt så det blir perfekt sparar jag gärna de pengarna till div andra uppdateringar.