Problem med 800 e-tec (freeride/Summit)

miggy

Välkänd medlem
1 jan 2000
322
5
16
Alltså är jag blind eller men jag försöker se när nästa tidning kommer ut i butik så vi får läsa om det här, men ser det inte nånstans. När kommer den ??

dema

Välkänd medlem
6 aug 2005
708
0
16
49
Uppsala

Trippen har precis rullat över på 130 mil, två remmar har vi förbrukat tillsammans och delat många fina stunder. It's a keeper!!!!

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Alltså är jag blind eller men jag försöker se när nästa tidning kommer ut i butik så vi får läsa om det här, men ser det inte nånstans. När kommer den ??
Nästa nr borde komma i slutet av veckan för prenumeranter. I butik veckan efter tror jag.

E

ejwbegysv

Prenumeranter får tidningen den 25:e Feb, lösnummerköpare får gå till kiosken i kylan den 1:a Mars..

miggy

Välkänd medlem
1 jan 2000
322
5
16
smällt 2 remmar på 40 mil nu, lillebror 2 på 50mil. båda 2 har varsin freeride. kul liv
Nää det suger :(
Ta å ta av variatorskyddet och titta bakifrån sekundären ner efter remmen mot primär variatorn kan nästa garantera dej att det ser ut så här.....
rem.jpg

Lämna in så får dom laga å få med dej 2 nya remmer hem....

R

RevMan

Trippen har precis rullat över på 130 mil, två remmar har vi förbrukat tillsammans och delat många fina stunder. It's a keeper!!!!
Jag tycker att din skoter ser lite krockad ut eller är det bara på bilden. Vänster skida ser ut som att den är tillbakaflyttad en aning

Roligt med ögonen:amuse:

miggy

Välkänd medlem
1 jan 2000
322
5
16
Herrjösses hur det där ser ut, vad tänkte dom på?
Joo det har jag funderat på också! Dom verkar ha grym kvalitetskontroll:)
Nu är det ju lätt åtgärdat för eran ÅF, sen rockar maskinen fett!;)

lam-kaka

Välkänd medlem
10 feb 2008
280
2
16
Jämtland
haha...det där ser ju ännu värre ut än det gjorde på min 2008a, inte undra på att freeride äter rem om de kör med den där linjeringen. Skulle va bra om någon fler kunde göra samma sak som dig ta bort plåten och fota och se om det är samma finna lutning på remmen hos er andra....Bytta helix , ramper m.m hjälper aldrig på den där skotern om den inte linjeras bättre först m.m.

miggy

Välkänd medlem
1 jan 2000
322
5
16
haha...det där ser ju ännu värre ut än det gjorde på min 2008a, inte undra på att freeride äter rem om de kör med den där linjeringen. Skulle va bra om någon fler kunde göra samma sak som dig ta bort plåten och fota och se om det är samma finna lutning på remmen hos er andra....Bytta helix , ramper m.m hjälper aldrig på den där skotern om den inte linjeras bättre först m.m.
Näe ingen variator kalibrering fixar ju det där......
Därför skulle jag bli mycket förvånad om inte en schimsning av sekundären kommer att ingå för dom som har problem som lämnar in sin maskin.

Mucklan

Aktiv medlem
25 dec 2009
68
1
6
Borde ingå en bättreaktig kniv vid köp av freeriden! kordkapning börjar man bli expert på. Fixet bör väl komma snart innan säsongen är över...
Till er som "bara" förbrukat 2 remmar grattis!!!!

Mtn_climber

Välkänd medlem
20 mar 2008
102
0
16
3 remmar nu på 120 mil, försöker prata med ÅF men de säger: "vi hör av oss då brp löst problemet". Och nya remmar vill de inte lämna ut. Börjar bli lite smått less nu, vad ska jag göra tills dess då? Får väll fortsätta beställa nya remmar varje gång lönen kommer.

miggy

Välkänd medlem
1 jan 2000
322
5
16
3 remmar nu på 120 mil, försöker prata med ÅF men de säger: "vi hör av oss då brp löst problemet". Och nya remmar vill de inte lämna ut. Börjar bli lite smått less nu, vad ska jag göra tills dess då? Får väll fortsätta beställa nya remmar varje gång lönen kommer.
Vars har du köpt maskinen!?
Dom medger att det är ett problem men vill inte stå för remmarna som ryker pga det?

Mtn_climber

Välkänd medlem
20 mar 2008
102
0
16
Vill inte gå ut med vars jag köpt den men de verkar då medvetna om remproblemet. De enda de har gjort är att kolla linjeringen som enligt dem var ok.
Vars har du köpt maskinen!?
Dom medger att det är ett problem men vill inte stå för remmarna som ryker pga det?

miggy

Välkänd medlem
1 jan 2000
322
5
16
Vill inte gå ut med vars jag köpt den men de verkar då medvetna om remproblemet. De enda de har gjort är att kolla linjeringen som enligt dem var ok.
Varför ska du va snäll mot dom? dom är ju inte direkt tillmötesgående mot dej......