Snackade med min ÅF idag i Finland då alltså, dom har fått veta att åtgärderna gäller både Ski-doo och Lynx menWarranty Bulletin 2011-19 (released yesterday) involves the remaining low altitude 2011 800 E-TEC engine equipped vehicles. I've posted the problem/solution text below as was communicated to all Ski-Doo dealers yesterday. Be certain to note the requirements for completion. Like the previous campaign (2011-18), this is a campaign that will be supported by BRP and completed by Ski-Doo dealers for first, second, sixth, tenth... etc. owners through 2015.
NOTE: 2012 models already have the latest improvements and components and are not affected by this campaign.
PROBLEM
A. Under certain riding conditions, the piston ring locating pins may not meet long term durability requirements and may fail leading to severe engine damage.
B. The inner PTO crankshaft bearing seal may be incorrectly assembled and may fail leading to seal pop-out and eventually severe engine damage.
SOLUTION
A. Replace pistons with a new design, ONLY if the vehicle meets both of the following requirements:
– Vehicle used generally at an altitude below 1200m (4,000 ft).
– Vehicle has reached 5000km (3125 mi).
NOTE: Piston replacement is not required PRIOR to stated mileage.
B. Inspect crankshaft PTO inner bearing. Replace crankshaft only if defective.
NOTE: A bearing inspection below stated mileage will not reveal a possible failure. Vehicle must have attained the stated mileage to obtain a proper diagnosis.
That said, dealers have all of the service information in Warranty Bulletins 2011-18 and 2011-19 to complete the applicable campaign for 2011 800 E-TEC engine equipped models.
Nej, utan ALLA 800 etec får nya kolvar när de passerat 500 mil fram till år 2015. Har inget med din 2-åriga garanti att göra. Gäller även om du köpt maskinen begagnad.Maskiner som går mer än 500mil under dom 2 år som garantin gäller får nya kolvar i förebyggande syfte.
Har jag fattat det rätt?
Håller me, kanske andrahandsvärdet blir bättre då detta blir kostnadsfritt!Många känner ju att det börjar bli dags för ett kolvbyte vid 500mil ändå och nu får man det på köpet.
Ja absolutHåller me, kanske andrahandsvärdet blir bättre då detta blir kostnadsfritt!
Vart ska du då?Någon som upplevt några problem med -12?
Ska bränna av 50 mil i helgen tänkte jag, kan lämna en rapport efter det sen.
Ska till trakterna runt Sälen/Gördalen Lördag - OnsdagVart ska du då?
Under inkörningsperioden på min förra så tvekade den säkert 20-30 gånger, sen släppte det och den gick som en klocka.Kan tillägga att jag bara haft en tvekan från motorn och det var första gånen jag nöp full gas. Annars har den gått bara bra.