800PSR vilken drevning har du ?Svårt att få till en setup med 413 ramper.
414 ramper skulle kunna vara lösningen då den matar på bra mycket mer i början.
Jag har laborerat ganska mycket och med nuvarande setup och Mulles program så klipper den aldrig av.
Drar dock ner effekten över 70graders motortemp.(har bara hänt på sommardragracing)
Variatorsetup primär: 441 ramper, 160/380, 20,2gr pinne.
Sekundär: CR 8 helix, 231/303 fjäder.
Visst hårda fjädrar och aggressiv ramp och helix men då matar den bra och har en riktigt bra backshift.
Känns verkligen som att tummen är kopplad till mattan och svarar direkt på minsta lilla rörelse.
Har även haft ett Diablo kit som fungerade riktigt bra, det matade bättre och hade lägre remtemp än min nuvarande setup.dock inte riktigt samma gasrespons som nu
Kör med original som är 21/49.800PSR vilken drevning har du ?
Även A.Holm du som kör XM vilken drevning ?
Jag har kört 23/45, men drevar om till 22/45 i år.800PSR vilken drevning har du ?
Även A.Holm du som kör XM vilken drevning ?
Ja jag gjorde en provisorisk lösning förra våren när jag monterade sekundären på Freeriden.Såga hål för sekundären, såg någon på dootalk som gjort det.
Ps ge mig dina dämpare ds
Samma i 146" tro?Kör med original som är 21/49.
Rev och kollade igår...
Det var ju lite oklart vilken drevning som satt i europa-maskinerna.
Men nu vet vi!
Rev en summit 800 146" 2013 och den har samma ja. Alltså 21/49Samma i 146" tro?
Har inte haft isär men ska väl riva dän inom kort !
vad har du för dynamo Joe helix? vinklar m.m.
Jag kör ju med en DJ-helix. Kan inte i huvudet vad den heter.hade varit intressant att veta utformningen på era Holm å PSR !
Har precis beställt 441 ramper och 160/350 fjäder och justerpinnar har jag sen förrut. Enligt ÅF finns denna kombination som rekommendation från BRP till dom som enbart åker lössnö även ski-doo, alltså utan ändringar i sekundär !Tog mej tid att läsa på lapparna som hänger på styret på ny Summiten idag.
Där står det att variatorerna ska kalibreras om vid en höjd över 2000fit vilket är ca 600 meter.
Gissar att väldigt många kör över 600 meters höjd i fjällen.
Har inte kollat vad det är dom vill man ska ändra men gissar det blir amerikanska setupen med 441 ramper och 160/350 fjäder