Jo det står mycket bra där. har läst en del där tidigare men har inte läst igenom allt på hela sidan.Ge mina länkar en chans! Där finns allt du behöver veta..
Men står ganska grova drag vad jag hittar där och det är fin lir jag vill veta mer av.
Jo det står mycket bra där. har läst en del där tidigare men har inte läst igenom allt på hela sidan.Ge mina länkar en chans! Där finns allt du behöver veta..
Låter precis som mitt DJ-kit, förutom helixen då som är Joes egen.Variatorsetup primär: 441 ramper, 160/380, 20,2gr pinne.
Sekundär: CR 8 helix, 231/303 fjäder.
Så du tror på helix !Men skulle varit väldigt interesant att endast byta helix till t.ex en 42/40 bara för att försöka få till lite mer knuff utan att byta allt och kanske slippa övervarven om inte programvaran tar bort allt.
Jag har en tem sekundär så berör inte mej men vore interesant att testa ändå. Men har några kompisar som kör standard som jag kanske får testa lite på deras =)
Det är i princip ett DJ, helixen är en Cudney.Låter precis som mitt DJ-kit, förutom helixen då som är Joes egen.
Men jag körde nog lite mindre pin-vikt, runt 19g
Var hyfsat nöjd med det, men det funkade inte 100% i skogen.
Få se om man ska labba vidare i år.
Blir flytande sek för att om det hjälper mot remtörsten...
Även mer ventilering av kåporna.
Flervinklade helixar utvecklades just för att hålla växlingsvarvet konstant.Så du tror på helix !
Tror faktiskt jag ska fixa uppdateringen och då se om man kan gå upp till cl2. kanske?
För som det är nu så varvar den 8050-8100 på cl.1 å går jag upp på cl2 så varvar den 8300 men då klipper den. skall tilläggas att 8300 på cl2 är enbart vid lätt före (fluffsnö) men blir de mer än 1m snö så går de på cl2 men man kan få enstaka klipp om man får skidorna i luften och mattan snurrar lättare så därför funkar det inte, men får man bort rev limit så kanske cl2 skulle funka ?
Ok, nej vet att de inte ska över 8000 men kör man i 1m snö eller mer så går den ibland ner på 7850 på cl1 lite beroende på före men som jag skrev tidigare att vid tillfällen då mattan får lättare driv som exempelvis mattres så blir de ändå för högt varv om man då clickar upp till cl2 även i dessa förhållande !Flervinklade helixar utvecklades just för att hålla växlingsvarvet konstant.
Känns konstigt att skidoo sätter en rak helix på en ny maskin. Är ju som gjort för övervarv, speciellt med en ramp som 413.
En 800 e-tec ska inte varva över 8000
Det är alltså ingen bulletin ?Uppdateringar är väl oftast till det bättre, men att åka 30 mil bil o släp enbart för detta är väl inte skäligt. Ta det när det passar dig i samband med service lr nåt.
Handlaren får inte betalt av generalagenten för att göra uppdateringen. Sen är det upp till varje verkstad att avgöra hur dom vill göra.