Arctic Cat 2012

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.535
411
83
Malå/Adak
Ser helt klart lovande ut, första gången i hela mitt liv tror jag som jag skulle kunna tänka mej en kisse, ska bli intressant att provköra. Jag reagerade också på att dom har olika styrstänger på vanliga M och SnoPro/HCR.... Undrar om SnoPro/HCRen enkelt går bygga om till den andra stången???

Och Ja, BRP borde definitivt montera en sån där Torque Link, eller vad det nu hette, mellan motor och chassie. Det är sådär det ska se ut!

xabdx

Välkänd medlem
12 dec 2009
154
0
6
Samma motorer och säkerligen inga lättviktare eftersom inget skryt om vikterna finns i materialet, Polaris behåller tronen ;-)

risen

Välkänd medlem
11 jan 2009
190
0
6
Bodbyn
Ser ut som dom lämnat separat Returfjäder bakom sig nu :)
Ska bli intressant att känna på boggien, och överlag så verkar det vara helt sjukt härliga maskiner.
Nästan så man funderar på en helt ny 2012a :D

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Samma motorer och säkerligen inga lättviktare eftersom inget skryt om vikterna finns i materialet, Polaris behåller tronen ;-)
I presentationen nämner dom vikt... Hör 458lbs på F-modellen vilket är 209kg, så kanske M-modellen är lättare då

4

426H

Verkar bara vara 800:an som går att få med teleskopstången? I så fall skulle jag gissa att det är av utrymmesskäl man använder en vanlig styrhöjare på 1100:an

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Och Ja, BRP borde definitivt montera en sån där Torque Link, eller vad det nu hette, mellan motor och chassie. Det är sådär det ska se ut!
Har tänkt precis på detta. Varför har ingen gjort detta förut, med denna konstruktion sitter variatorerna still gentemot varandra. Men nu måste ju hela sekundäraxeln röra sig lite. Undrar hur dom löst det där axeln går in i växelhuset...?
Bra med större sekundär också, ger större utväxlingsområde...

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Verkar bara vara 800:an som går att få med teleskopstången? I så fall skulle jag gissa att det är av utrymmesskäl man använder en vanlig styrhöjare på 1100:an
Det var mina teorier också... Lite synd, för jag gillar det styret. Det andra styret verkar luta lite mer mot föraren.

krilleprupp

Välkänd medlem
7 mar 2011
140
0
6
missade ju att priserna också fanns, M1100 turbon som dom flesta verkar sugna på ligger på 154900 med checken.

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Hur är Power Claw mattan? Har hört lite blandat om den, men hur pass hållbar är den gentemot andra orginal mattor? Mjuka kammar? Har aldrig provat en maskin med PC mattan...

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
tyvär så måste jag säga att powderclaw mattans kammar flyger hej vilt om man kör på något.

alldrig haft någon mtn som tappat så mycket kammar så fort.

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
tyvär så måste jag säga att powderclaw mattans kammar flyger hej vilt om man kör på något.

Har en 2009 M8a och kört på mycket stubbar under vintern men inte en kam har tendens att flyga iaf..

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Det verkar som att de första powerclawmattorna håller bra så in i helvete medan de mattor som levereras nu ör mycket sämre. På 09an gick mattan sönder efter mitt eget misstag och 700 mil(inte en anmärkning på mattan innan olyckan) och ersattes med en ny förra vintern som bokstavligt talat har tappat kammar och börjat delaminera efter 250 mil.

Lidas5

Aktiv medlem
8 mar 2009
53
0
6
Slagnäs

Har samma matta, har inte en kam borta än.. tycker det är jävla bra bett i den också

sven-fala

Välkänd medlem
10 nov 2009
536
1
16
Färila
en lite filmsnutt på F1100

[video=youtube;o-vWp9mNoJ8]http://www.youtube.com/watch?v=o-vWp9mNoJ8[/video]

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
bara jag som tycker att körställningen ser värdelös ut på videon? han står ju ffs halvt upp med 45grader lutning på ryggen