I presentationen nämner dom vikt... Hör 458lbs på F-modellen vilket är 209kg, så kanske M-modellen är lättare dåSamma motorer och säkerligen inga lättviktare eftersom inget skryt om vikterna finns i materialet, Polaris behåller tronen ;-)
Har tänkt precis på detta. Varför har ingen gjort detta förut, med denna konstruktion sitter variatorerna still gentemot varandra. Men nu måste ju hela sekundäraxeln röra sig lite. Undrar hur dom löst det där axeln går in i växelhuset...?Och Ja, BRP borde definitivt montera en sån där Torque Link, eller vad det nu hette, mellan motor och chassie. Det är sådär det ska se ut!
Det var mina teorier också... Lite synd, för jag gillar det styret. Det andra styret verkar luta lite mer mot föraren.Verkar bara vara 800:an som går att få med teleskopstången? I så fall skulle jag gissa att det är av utrymmesskäl man använder en vanlig styrhöjare på 1100:an
Står i pdf:n att alla crossover får mountain-dyna i sverige. Tack för det!Ville bara säga att arcticcat.se har släppt fakta om vikt osv. M1100 turbo vägen in på 255 kg, m800 215kg, xf high country 800 207 kg och xf turbon på 249 kg
http://www.arcticcat.se/source.php/1346845/arcticcat_snoskoter_2012.pdf
Har en 2009 M8a och kört på mycket stubbar under vintern men inte en kam har tendens att flyga iaf..tyvär så måste jag säga att powderclaw mattans kammar flyger hej vilt om man kör på något.
alldrig haft någon mtn som tappat så mycket kammar så fort.
tyvär så måste jag säga att powderclaw mattans kammar flyger hej vilt om man kör på något.
alldrig haft någon mtn som tappat så mycket kammar så fort.