Nytro XTX 2011

trogen

Välkänd medlem
17 dec 2008
400
0
16
43
Borlänge/Tjärnvallen
Fan trogen, pendlar du mellan borlänge och särna med nytron lr?? Tycker sj att ja kör rätt friskt och min har gått 220mil nu, men här ligger man tydligen i lä... ;)
Hehe, vet inte hur det har blivit så många mil, men är ju ute varje helg lör/sön. Plus 2 veckor i gördalen/tjärnvallen ;)

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Jag drar igång denna tråd igen, har nu avverkat ca 70mil med xtx:en men upplever att jag vill ha upp styret en lite vid stående körning.. Har läst att många av er har OFT relocator, satt och kollade runt lite nu på nattskiftet på jobbet ;) och hittade denna.. http://www.snowrider.se/default.asp?NewsID=3091 någon som testat??

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Rmk assault, men vi får se hur blir är ju rätt nöjd med det jag har :)
Fina, men varför börja tanka olja igen när du är van att slippa ;-)
Sen gissar jag att den du funderar på drar mera soppa.

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Fina, men varför börja tanka olja igen när du är van att slippa ;-)
Sen gissar jag att den du funderar på drar mera soppa.
Kan vara kul att testa runt lite, skulle kunna tänka mig åka rmk lr summit. Man kanske skulle gilla 2t =) vem vet... fast nytron går för gött nu!

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Jag är oerhört nöjd med min Nytro har aldrig haft en skoter mer än två säsonger och är ju nu inne på tredje med denna men den har sinna begränsningar för det tenderar att bli mer och mer extrem åkning och när det är trångt o bökigt är det inte den mest lätt hanterade skotern och jag har ju gjort nästan allt som går att göra för att förbättra den och pricken över iet var ett ulmer variator kit så nu är den så att säga klar förutom turbo då förstås och bettet bords :) vi får se hur det blir med byte men jag ska köra lite 2012:eek:r i vår o sen bestämmer jag mig om det blir en fjärde säsong på det bästa jag har haft i skoter väg och bästa åf (yamaha i östersund) eller om jag får börja byta remmar varje vecka eller bråka om trasiga fotsteg .....

Last edited:

trogen

Välkänd medlem
17 dec 2008
400
0
16
43
Borlänge/Tjärnvallen
Förstörde min första rem idag, den fransade sig och långa trådar lossnade. Har kört 225mil och idag var första gången jag plågade maskinen på riktigt, körde runt i skogen i ca 1m lössnö och lekte både upp o nedför så det blev mycket fullgas repor fast skoter knappt rörde sig. Några minuter innan den gick sönder hörde jag ett gnisslande ljud från remmen när den stod på tomgång, men inte när jag körde.
Båda variatorerna var sjukt varma och remmen kunde man inte ta i på 5min. Är detta normalt? Gick remmen sönder för att den var "gammal" eller klarar inte maskinen denna behandling utan mods?

Firefighter

Medlem
27 jan 2008
44
1
1
Björbo
Min Gick sönder förra helgen.Den gick ca 210 mil sen så exploderade den vid en fullgasrepa i djupsnö.Var bara 3 trådar kvar runt variatorerna resten i 3cm bitar.

XTX Turbo

Välkänd medlem
22 okt 2009
274
2
16
Håller med Honung om att ÅF i Östersund är grymt trevliga och hjälpsamma....

xabdx

Välkänd medlem
12 dec 2009
154
0
6
Rem på nytro turbo håller ca 10-20 mil vid hård körning, varför har man turbo om man inte använder effekten?

Zmeagol

Aktiv medlem
25 sept 2010
84
0
6
Östersund
Rem på nytro turbo håller ca 10-20 mil vid hård körning, varför har man turbo om man inte använder effekten?
Ja, om man är så dum att man inte varmkör remmen innan man belastar den hårt. alternativt behöver man se över sin variator linjering och setup. Annars håller den mycket längre.