Polaris 2012

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Måste bara säga att Assault 144" va en perfekt hybrid maskin......spelade in en liten snutt med GoPron när vi testa den i åkersjön.
Man kan ju i princip lämna skidorna hemma på den skotern, iaf med de föret vi hade..

Nån fler som har positivt/negativt om den maskinen?


Film:
http://www.youtube.com/watch?v=rgY9WVo4oCs
 
C

CROA

Man kan ju dock fråga sig varför man valt att ha en så stor valsad kant bakom fotstegens avslut, de fyller ju ingen funktion förutom att hänga upp maskin lättare i snön till dess nackdel, det kan ju knappast vara någon förstärkningsfråga det handlar om (?)
Ser väldigt ofärdigt ut om man frågar mig.



(ser ändå sämre ut IRL)
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Man kan ju dock fråga sig varför man valt att ha en så stor valsad kant bakom fotstegens avslut, de fyller ju ingen funktion förutom att hänga upp maskin lättare i snön till dess nackdel, det kan ju knappast vara någon förstärkningsfråga det handlar om (?)
Ser väldigt ofärdigt ut om man frågar mig.

(ser ändå sämre ut IRL)
Det är inget jag har noterat som ett problem. Vill man går det bra att kapa bort det.
 
C

CROA

Visserligen men varför inte då kapa bort det direkt i fabrik, eller fyller denna valsning någon slags funktion?
Det kan ju visserligen ha något att gör med att förhindra snö från att kastas upp på föraren..
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Visserligen men varför inte då kapa bort det direkt i fabrik, eller fyller denna valsning någon slags funktion?
Det kan ju visserligen ha något att gör med att förhindra snö från att kastas upp på föraren..
Det är också min gissning.
Men som sagt, det är ju bara att kapa bort om det inte gillas.
 

jw1978

Välkänd medlem
10 jan 2010
617
11
18
nån som vet hur mkt elstarten väger inkl batteri till 2011, 2012 pro rmk 800 ? såå skönt att bara vrida på nyckeln
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Strunta i vad elstarten väger tror inte man märker nån skillnad. I så fall märker man skillnad mellan 1/2 å 1/4 tank å. Nä förr då kickade man igång mopeder å vevade igång bilar. Nuförtiden skickar man folk till månen då ska man väl förtusan slippa att rycka i ett dj..a snöre för att skotern ska starta.
 

jw1978

Välkänd medlem
10 jan 2010
617
11
18
hehe vi säger så... nog e man lite vikt skadad, men hade varit kul att veta :)
Lite oroad att nya polaris är lite väl lätta och veka i chassit.. att kracha a-armen händer ju typ varje säsomng och då skall inte chassit vika sig, det hände för en polare som har en pro rmk 800 2011
 
J

jewelryab

Köp några nadra i dekaler bara finns hur mycket som helst att välja på och göra maskinen till "din" egna på det sättet.
 
K

krickus

Tips på variatorkit till rmk assault mottages, funderar på om man ska ha med ställbara vikter, ska till nästa år komlettera med pipa och powercomander, men tänkte köra första sässongen orginal men vill ha lite mer klipp i variratorerna. Alla inputs välkommna då variatorbestyckning inte är min starka sida. Vilka fler ska åka assault nästa år:)?
 
K

krickus

Asker borde ha ett svar! Jag är van vid vinklar med lunga, så ge mig lite hjälp;)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Vart har du köpt skotern?
Jag har bokat en Rmk 800 av Vilhelmina Motorservice, anledningen till att jag väljer att handla så långt bort är just för att han är en kunnig handlare.
Jag har beställt variatorkit på en gång till den, han har ett som tydligen har funkat bra på -11orna, nu är det ju lite småändringar på motorn till -12, men jag tror att det är en värdslig sak att få till.
Hör med honom eller om Skotertoken härinne har några tips.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Vad är det som är ändrat på motorn till 2012?
Nu har jag sökt sökt och sökt, men jag minns inte vart jag hörde om ändringarna-antagligen var det när jag pratade med killarna som jobbade för Polaris i USA då jag var där i vintras.... :p
Vad jag minns rakt av så var det iaf nya spridare (igen) och ny programvara-antagligen pga dom nya spridarna.
Det är inte frågan om några herregössesskillnader, utan aningen mer mellanregister och renare gång överlag.
Med tanke på hurpass dom flesta -11or fungerat så är det ju inte så mycket att förbättra-jag vet ingen som kört en -11 som inte varit nöjd med effekten iaf.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Btw -som en parantes- så provade jag en -12as Rmk Assault när jag var där och kunde inte märka nån skillnad öht när man klev över till en -11a efteråt.
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Vart har du köpt skotern?
Jag har bokat en Rmk 800 av Vilhelmina Motorservice, anledningen till att jag väljer att handla så långt bort är just för att han är en kunnig handlare.
Jag har beställt variatorkit på en gång till den, han har ett som tydligen har funkat bra på -11orna, nu är det ju lite småändringar på motorn till -12, men jag tror att det är en värdslig sak att få till.
Hör med honom eller om Skotertoken härinne har några tips.
Ingår inte variatorkit i hans RTR-paket?




Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ingår inte variatorkit i hans RTR-paket?




Sent from my iPhone using Tapatalk
Jo, helt riktigt-en av flera anledningar till att handla där.
..och genom att beställa åtta månader i förväg istället för att vänta till lite närmare på säsongen så ser jag det som att jag har beställt variatorkit. ;)

Sen ser jag inte RTR-paketet som en avgörande sak för att välja just honom, utan det är mer en av många saker.
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Jo, helt riktigt-en av flera anledningar till att handla där.
..och genom att beställa åtta månader i förväg istället för att vänta till lite närmare på säsongen så ser jag det som att jag har beställt variatorkit. ;)

Sen ser jag inte RTR-paketet som en avgörande sak för att välja just honom, utan det är mer en av många saker.
Ja där ser man vilken skillnad det kan vara.... En handlare jag besökte skulle inte ta nåt inbyte och han skulle ha fullt listpris (137900) för en Pro RMK 800 vid rent köp. Att nåt exta skulle ingå i köpet var det inte tal om. Handlare nr 2 jag besökte skulle ta inbyte och gå ner nån tusing från listpris. Men där fick jag se hur oproffsigt man hanterar kunders maskiner på verkstan så det blev ingen affär där heller. Tillhör dom som vill ha nära till sin ÅF så då blev det en SKI-DOO igen. Yamaha låg bra till oxå.