Har bytt Assault SWB -11:an mot en Assault RMK -12, ska bli riktigt intressant, blir nog att utrusta med lite
måste prylar som mesh, tunnelförstärkning, SLP fjädrar, ev drevning mm men vad jag gärna vill veta (om möjligt) är, hur dålig eller bra är std mattan i puder??
Funderar även på att skaffa en 5.1 matta eller Challinger Extreme 2,5 för att köra med på förvinter/pudersäsongen om det nu är ett måste!
Orsaken till att det blev en A Rmk och ej en Pro Rmk är led och fjäll egenskaperna som jag tycker är betydligt bättre på A Rmk.
Tacksam för era erfarenheter gällande Mattan!
Tror att du valt en bra maskin.
Kört en del PRO och A RMK nu i senvår och har en personlig bild av hur jag tycker det fungerar. PRO är med sin smalare framvagn lättare att bryta omkull när du har puder. A RMK är lite svårare men, inte helt oäven. Den andra skillnaden är att A RMK ligger djupare i snön och rullar tyngre. Detta tror jag är den stora skillnaden i puder som man märker mellan dessa. A RMK går någon DM djupare men, du kör inte fast. Ge gärnet och du kommer alltid lös vilket gör att man vågar köra på ställen som jag tidigare tvekade på (samma gäller PRO). Känns dock nästan som om A RMK skottar hårdare bara du inte har helt bottenlöst under...
Hade jag haft två mattor så hade det varit fullständigt outstanding på min PRO. 5.1 på vintern och comp-mattan på våren
Har du lite grepp i en normal fjällsida så går A RMK som en raket. Vilket fäste!! Känns mycket greppigare än PRO som känns lite mer nervös. Du kan ställa dämparna på A RMK vilket är en fördel och är mycket användbart. Lättjusterat och fungerar över hela fjädringsområdet.
Har du inte superpuder så känns A RMK som ett bättre val. Vad skall jag titta på till nästa säsong?
Vikter, Drevning, fjäder till helix som jag tror är lite för mjuk? Eller så testar jag att slänga på SLP-Pipa med PCv. Har hört ett rykte att det skall ge ett mycket bra resultat. Undrar om någon vet mer om detta? Behövs egentligen inte men..... Då blir det isåfall hela baletten med vikter, drev osv. Kanske blir det hela baletten ändå när jag fått lite mer info om SLP-grejerna........
Släng på förstärkare, vänta med det andra. Kolla om det är samma grejer som 2011. Man vet inte de kan ha bytt vikter och fjädrar....