Polaris 2012

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
vad har jag missat nu då?? ska det komma nått typ av stöldsystem till polaris?
Tror du ska kunna varmköra skotern utan att ha nyckeln i om jag inte missuppfattat vad som stod på Polaris amerikanska sida. Tror dock det är ett tillbehör iaf i USA.

Edit:
"OPTIONAL SECURITY SYSTEM
Prevents unauthorized driveaway of idling sled, can be installed by dealer on sleds with Pro-Ride Gauge."
 
Last edited:
C

CROA

Stöldsystemet kommer ej att vara std som jag förstod det under Provkörningen i Kiruna.

Stöldsystemet funkar så att du måste slå in en 3 siffrig kod för att kunna starta maskin enligt ÅF.
 
D

Draken

Pro RMK 800 155" gick som ett as och ville mestadels gå på bågen. :eyebrows:
Motsvarande 600 hade dock problem med samma manöver,varför vete f-n.

Assaulten på bilden högst upp hade en likadan matta som sitter på Rmk 600 144" 09-11 bl.a,dvs 51mm. Dock vet jag ej om den levereras med den.
 

raven01

Medlem
22 mar 2006
34
0
6
Boden
Har inte hunnit än pga av jobb osv men snart så är det dags! Tror att jag kommer att köra på pro 800 med tanke på att det skiljer så pass lite i priset.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Jag bokade en Pro Rmk 800 155", exakt som på bilden.
Det jag velar våldsamt över nu när jag äntligen bestämt skoter är(Jag velade fruktansvärt mellan nya M8 och den här): vad ska man välja för tillbehör??
Lågruta, bagagehållare och tank är klart, men sedan har jag fan ingen aning. Det känns ju som den är ganska komplett som den kommer. Har dessutom bokat av Ed i Vilhelmina, och han levererar den nerdrevad, andra variatorgrejor, annan lyftbåge, extra motorfäste, osv-så nu är liksom bara kosmetiskt som den kan förbättras i mina ögon...möjligen att jag kommer att justera shimsningen i dämparna, men eftersom jag inte provat en -12a så är det inget jag tänker börja spåna i nu. Med stor sannolikhet kommer BetterBoards monteras-men återigen, jag vill provköra den först för att se hur dåligt fäste jag upplever std fotstegen först.

Hur har ni som kör -11an resonerat, vad beställde ni?
Nu måste jag gå igenom ännu fler gamla trådar...
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ed skickar med 4l olja och extrarem utöver det andra...behöver man mer än 4l olja på en säsong/ ~70-100mil? ;)
Bukplast har jag faktiskt tänkt på, tillsammans med hållare för googles under huven. Styrväska är en annan sak som jag lärt mig uppskatta. Det roliga är att jag är ganska säker på att jag egentligen inte behöver reservdunken-till Rmk:n. Däremot behövs den till Nytron! ;)
Jag (vi...) hade egentligen planerat att byta ut familjebilen, men det är så äckligt mycket pengar inblandat vid ett bilbyte-jag kan bara inte lägga 2-300K för att byta upp mig 4-5 årsmodeller...
Det hela slutade med att vi behåller Nytron och köper en till skoter istället-då kan tanten köra Nytron när barnen är hemma, och Polaris när pulkan ska med. (Hon hatar att släpa pulkan efter sig-och ska sanningen fram gör jag det med, men jag kan leva med den uppoffringen om det innebär att jag kan leka med Rmk:n annars vilket är runt 95% av tiden...)
 

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Jag bokade en Pro Rmk 800 155", exakt som på bilden.
Det jag velar våldsamt över nu när jag äntligen bestämt skoter är(Jag velade fruktansvärt mellan nya M8 och den här): vad ska man välja för tillbehör??
Lågruta, bagagehållare och tank är klart, men sedan har jag fan ingen aning. Det känns ju som den är ganska komplett som den kommer. Har dessutom bokat av Ed i Vilhelmina, och han levererar den nerdrevad, andra variatorgrejor, annan lyftbåge, extra motorfäste, osv-så nu är liksom bara kosmetiskt som den kan förbättras i mina ögon...möjligen att jag kommer att justera shimsningen i dämparna, men eftersom jag inte provat en -12a så är det inget jag tänker börja spåna i nu. Med stor sannolikhet kommer BetterBoards monteras-men återigen, jag vill provköra den först för att se hur dåligt fäste jag upplever std fotstegen först.

Hur har ni som kör -11an resonerat, vad beställde ni?
Nu måste jag gå igenom ännu fler gamla trådar...
Annan lyftbåge, är det den som sitter fram som man kan välja på USA's snowcheck-sida?
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Annan lyftbåge, är det den som sitter fram som man kan välja på USA's snowcheck-sida?
Nej, det är isf kolfiberratet lite längre bak som är snyggt att se på men ack så skört...
Jag har faktiskt varit med på en tur när en kille körde in i lyftbågen på en Pro, och det var i kanske tre km/h-han gled sakta, sakte in i bågen-klick! sa det, och sedan var den knäckt...
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
extra motorfäste? Har det blivit någon försämring till 2012?
Nope, men det förlänger remlivslängden vid intensiv lössnökörning.
Inte för att remförbrukningen är på något sätt direkt dålig, -och i synnerhet inte jämfört med ett annat märke som har fabriken lite västerut- men tydligen kan bra bli bättre vid långa pudersvängar. Eller hur ska man se det: Chris Burandt kör tre-fyra v på en och samma rem. -Sju dagar i veckan!
 
C

CROA

Två klipp på Pro RMK 800 och Rush 800 LE från onsdagens provkörningar...

http://www.youtube.com/watch?v=4BY8bswAkzQ
http://www.youtube.com/watch?v=Ei2OtwUiF00
Maken till spasmer i tumm muskeln har jag aldrig sett, hört talas om full gas mer än 1 sec? ;-)

Tycker även att det tydligt syns på ditt klipp med RMKn det som jag ser som en nackdel med den motorstarka 800an gämfört med den mer smidiga 600an..

Med 600an kan du enkelt mata fullt och kasta ner maskin i en djup burkning och hålla maskinen där nere tills du med en förflyttning av kroppsvikten bestämmer dig för att ändra kör riktigt.
Medans man med 800an får smyga på gasen när man lägger ner maskin och hålla ett lungt tempo om man vill hålla maskin nere, bestämmer du dig istället för att mata fullt med maskinen på sidan så ställer den sig upp och går rakt fram.
Från den vinkeln så är 600an tokigt mycket smidigare än 800an och där ställer jag mig frågande till mitt val inför nästa vinter, 600an känns väldigt lockande just för att den känns så mycket smidigare.