Polaris 2012

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Varför tippar du det? Polaris har väl haft okopplade boggies på både rmk och swb sen åtminstone 2008?
Det jag tänkte på när jag skrev så var inte om okopplad eller ej utan det han skrev om rulleåkning.


Så nya SWB har alltså okopplat om jag fattat det hela rätt? För kopplad boggie klarar jag inte av då jag åker mycket utanför leden...
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Har beställt en Pro rmk 800 i torsdags, tänkte kolla om snowchecken gäller på samtliga åf? då undrar jag mest på det där om 1 års fri försäkring? Är det något som alla ÅF måste tillhandahålla?
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Måste och måste... men den åf som inte erbjuder snowcheck lär inte sälja många skotrar...
näe de e ju klart. Men måste ÅF erbjuda allt som är i snowchecken eller kan den välja att bara erbjuda vissa delar?
 

Pontusb

Välkänd medlem
26 jul 2008
158
0
6
Det tror jag inte, eftersom det är polaris som erbjuder allt inom checken.
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
äre nå annorlunda förstärkningar på pro rmk 2012 jämfört med förra året?
 

zimmer

Medlem
22 nov 2005
12
0
1
57
Någon som vet om det är olika motorer i Pro-rmk 600 och rmk 600 ?
Ser ut så på polaris hemsida att det är en nya motor i rmk 600a
 

lynxenduro

Välkänd medlem
26 nov 2007
184
0
16
Pro RMK 600 2012 :)

[video=youtube;etfeqTF_ve4]http://www.youtube.com/watch?v=etfeqTF_ve4&feature=mh_lolz&list=LLuTA2x8duGeg[/video]
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
ok, ja visserligen. Men känns lite lambo med "ciggkabel" hade vart bättre med en strömkabel direkt till batteriet...
 
D

Draken

En lössnömaskin ska man inte tynga ner med ett batteri :)


Känns skönt att ha en gps som pallar två skoterdagar i kyla och snö och slippa dessa kablar och uttag! :)
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Har du lagt till elstart kommer det vara batteri, men vill du köra med permanent fastsatt kabel kan du ju koppla in gpssladden innan cigguttaget... Lär ju säkert kunna påverka garantin iofs på nått sätt men gör det snyggt så...
 
D

Draken

Kör garmin vista hcx med friluftskartan pro/skoterledskartan i en Ram Mount-hållare i styrhöjaren.

Är bara en "nackdel" med den och det är att det är svårt att se tydligt medan man kör,men sååååå j-la brydd är jag inte i det.
Stanna och kolla kartan tar inte så många sekunder så det är lätt värt det för att slippa sladdar och jävulskap som bara är i vägen.
Sen kör jag Varta uppladdningsbara 2500mah i den,har 4st och dom laddas varje natt så dom är full. Två stycken i innerfickan och två i gpsen och än så länge har jag aldrig haft under halv batteristapel när jag kommit tillbaka efter turen trots att den sitter utsatt för vind,kyla och snö. :)
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Vad kostar de å lägga till vid leverans alt. fixa elstart i efterhand?
 
D

Draken

Elstartsatserna kostar väl runt 10-11k,men såg nått företag på blocket som sålde nu för 4995kr inkl frakt.
Dock ska jag inte svära att det passar -12,men det stod då 800 cfi bl.a.